mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under mars 2010

Av Izabella - 2 mars 2010 20:40


Det är såna här gånger som min djursaknad gör sig som mest påmind.

Jag är rastlös men ändå för trött för att göra något speciellt.

Skulle vilja ha en katt eller annat att kela med (-i soffan tänkte jag skriva-en sådan skulle jag också vilja ha) men i fotöljen framför tvn då. Siri blir alldeles till sig och vill kela när den utflyttade matten kommer hem till sina föräldrar, som igår. Mannen min är ganska populär hos henne också... Hon skulle gärna få flytta hit om det gick.

Men jag vet att det inte är läge för något djur nu.


Ringde Lavas "nya" ägare Petra och pratade länge när vi var i Kyrkbyn igår. Det känns bra att hon har det så bra stora flickan och även om det smärtar att lyfta luren så är man så nöjd efteråt. 


  

I måndags. Hon har blivit så otroligt kelig på senaste tiden sötisen.


Nu är det snart House i alla fall! Oj, ser dessutom att det är en hel del att läsa på Tyras blogg just nu :)                               

Av Izabella - 2 mars 2010 20:12


Det gjorde jag till middag idag, en av mina favoriter vad gäller sallader, man använder ingen skål utan gör det direkt i tallrikarna samt steker allt i en panna = lite disk.

Plus att det är supergott och mättande!

 

Ingredienserna är skrivna i tjockare stil.


Ta stora,lite djupa tallrikar/pastatallrikar som du lägger upp stora blad av färsk sköljd och torkad sallad, tex. Roman eller Crisp.


Stek bröd tex. franska eller annat "rostbröd" som du "tärnat" och skurit bort kanterna på i olivolja med hackad/pressad vitlök i + flingsalt och peppar. Rör om mycket och låt vara tills brödkrutongerna känns lagom kripiga. Lägg på papper så oljan rinner bort.


Torka av stekpannan och stek sedan bacon som du klippt i bitar så länge att de blir knaperstekta, ha inte för hög värme bara.


Torka åter igen av pannan och stek sedan kycklingfilé som du skurit i ganska rejäla men tunna bitar. Salta och peppra.


Nu är det dags att lägga upp allting. Skär ett äpple i tunna skivor och lägg dem på salladsbädden du redan har på tallriken. Sedan på med kycklingen, mest i mitten. Efter det stör du över bacon och till sist på med brödkrutongerna.

Även om det nu går att äta så är det ingen riktig ceasarsallad utan lite parmesanost och ceasardressing på toppen.



  

Av Izabella - 2 mars 2010 20:04


Är just nu sugen på det här --->

 

                                                  


  


<---räh ted gaj retä tellätsi neM












  

Av Izabella - 1 mars 2010 13:22

Nu väntar jag på bussen som ska ta mig mot gammelbyn där jag ska förbi skolan och skriva på papper om praktik. Sedan hem till mitt gamla hem och fira mamma som fyller år idag. Det bli middag, fast jag är ju lite tidigare än alla andra, de som jobbar kommer sen :)



Grattis älskade mor.


  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards