mat mode och livet enligt bella

Direktlänk till inlägg 18 december 2008

Mer jul

Av Izabella - 18 december 2008 15:02

Igår blev det en runda till piteÅÅ för julklappsjakt. Ensam, efter att ha konstaterat att jag led av en ganska allvarlig julstress. Det blev en ganska lyckad jakt må jag säga, nu behöver jag inte alls vara lika länge på stan under lördagen:)


Imorgon blir det hem med granbussen eftersom vi måste ha lektion i alla fall;/ jag som hade tänkt tillbringa dagen med älsklingen..men överlever nog med vetskapen om att jag inte behöver fara tillbaka på typ 18 dar;P Ska ta hem colleen från stan åt gabbi för hon ska julhandla med emmi (vilket jag inte får vara med på, undra vf;P) sen ska jag tillbaka igen och fika+byta juklappar på sub&co med dem.


Imorse fick jag detta sms: Svara genast på detta meddelande!Var är din tunika, den där grå men röda streck och allt? Måste ha den!

Först tog det ett tag innan jag ens kunde fatta vilken hon menade, för att sedan konstatera att den förmodligen var i tvätten och att hon inte fick låna den. Lilla syster, du skulle ju fråga om du fick låna saker! det var uppenbart att du bara tänkte sno den och smsade för att du inte hittade den! :o du får låna om du frågar =)

Det här är absolut inte ovanligt förekommande, varje veckoslut när jag kommer hem har hon minst ett av mina plagg på sig, det är knappt så jag tänker på det längre. Det är kul att hon blir äldre så vi har mer genemsamt, men nackdelen är att alla kläder passar! fli, du får skaffa mer kläder själv så jag kan låna av dig också. Fast är det inte lite tråkigt att få komplimanger för kläder som inte är ens egna?


Innebandyturneringen sög..För att citera fanny:- Det var lite av allt förutom fart. Jepp och min egen insats är inte direkt något att skryta om.


Morgonen var dock trevligare när våran braiga samhälls/religionslärare bjöd in klassen till sin otroligt stämningsfulla lya och bjöd på glögg, julfika och bibelsläsning. Har hittils inte fått mer julstämning någonstans än i hennes hus..


However, nu måste jag fokusera på skolan, var så trött igår att det belv för dåligt med plugg, orkade aldrig plugga efter träningen i förrgår heller.


mycket att hinna med nu, asså hur hade jag klarat mig om jag inte stack till stan igår? Mycket som ska göras nu dagarna innan, otrolig tur att julafton är på onsdag.

kanske också favvokussen+mor hinner på besök? :)


diggar denna jullåt från förra året, fick en påminnelse i biblo igår:


Jag är en lugn person
med takt och ton
måttfull och balanserad.
Jag är tyst och still
och det ska mycket till
innan jag blir exalterad.
Men jag har en last
som håller mig fast
i ett järngrepp varje vinter.
När året är slut
och snön ligger djup
och slädarnas medar slinter.

Jag vill ha mer jul.
Ge mig mer jul.
Jag vill ha mer jul.
Ge mig mer jul.
Tusen stjärnor som tindrar,
glitter så långt jag ser.
Av juleljus som glimmar,
vill jag ha mer.

En show glöms bort
om den bara visar opp
effekter som man knappast anar.
Så ge mig trettio grader kallt,
tomtar överallt
och en skog av gröna granar.
Jag vill ha snötyngda hus,
tusentals ljus,
kulörta kulor i drivor,
bjällerklang
som ackompangemang,
på alla julens skivor.



Ge mig en svårknäckt nöt,
sötare gröt,
djupare dopp i grytan,
glittrigare glim
och grötigare rim
och mer Arne Weise i rutan.
Jag vill ha rymligare säck,
segare knäck,
fetare fläsk från grisen,
krimsigare krams,
längre långdans
och raskare räv på isen.

Jag vill ha mer jul ...

Jag vill ha mer, mer.
Ge mig mer, mer.
Jag vill ha mer, mer.
Ge mig mer, mer

See u /Izabella

 
 
Minna

Minna

18 december 2008 19:20

GAAAAAAAAAAAAAH: tvångssyndrom. men det har nästan gått över. får bara halvpanik nu.

hum, era julklappar blir nog lite försenade. du kan ju meddela fanny, gabbi & emmi om det ^^

http://enfotografsvardag.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabella - 27 november 2011 15:54


  Jag vill prova blogga på ett nytt ställe, och Devote tycker jag verkar bra om man vill skriva om mode. Därför får ni nu följa mig på:   http://bellasgarderob.devote.se/   Min gamla blogg kommer dock också att finnas kvar!          ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:27


Förrsten hörrni, kom ihåg att tända första ljuset: Detta är från förra året men samma ljus tänds idag:)        ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:03

  Hej vad gör ni idag? Här har vi en stanna-inne-hela-dagen-dag vilket är givet efter igår. Vi tänker beställa pizza och bara ta det lugnt. Kaffe och DH betyder det för mig ;)   Jag har i alla fall tittat runt på klädsidorna som valigt, här är ...

Av Izabella - 26 november 2011 22:22

         Topp Vila (som jag fått), leggins H&M, skor Dinsko, kofta Gina, Armband SNÖ och HMtrend, Örhängen Pieces.   ...

Av Izabella - 26 november 2011 20:55

                 Hej på er! Jag, flisan och Anton sitter här och väntar på att en liten sen middag ska bli klar. Vi pustar ut efter att hela kalaset har åkt hem. Alla dem bästa familjerna var här alltså min, "stora familjen", Antons och ha...

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards