mat mode och livet enligt bella

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2008

Just nu, vill jag leva. Just nu.

Av Izabella - 16 oktober 2008 15:04

Skönt att vara hemma! säger jag bara. Förra året var jag så himla avundsjuk på linnéa för att hon fick vara ledig på fredagar, och nu har jag nästan aldrig lektioner då :D kan ni fatta hur skönt det egentligen är? Jaa jag känner mig uppåt idag.


Inte ens det faktum att jag fick vänta i typ år på bussen i stan kunde få mig det minsta irriterad (kom hem nyss). Sprang in på smedjan och unnade mig en efterlängtad latte på take away. Så satt jag och min duktiga resehund på en iskall bänk och väntade.


Tycker verkligen om hårfärgen jag nu har. Väldigt mörk men inte svart och med lite rödaktigt skimmer. Såna otroliga proffs dem är, mattias (han som fixade håret) och jörgen (make-up artisten) skulle gärna få fixa mig varje dag. Hittade en bild från ettan när jag också hade riktigt mörkt, saknar dock längden. Det jag verkligen inte saknar är fysiken som jag jobbar med här..(har av någon obagriplig andledning tagit kort på boken också så jag vet att det är det jag jobbar med)


Nu börjar jag tänka på "den gamla goda tiden", ettan på grans. Tänker ofta tillbaka på det. Alla samlade, minna nikke och angelica i vår klass, livet i nian. Dagar fyllda av traktorer, kossor och NV-ämnen. Det är inte så jag saknar det, men tänker jag tillbaka så minns jag det med ett leénde. Alla mornar vi vaknade och gick till frukosten i matsalen, alla fredagar vi slängde i oss maten för att hinna till granbussen hem, alla stressiga sistalektioner i "skapa med växter". All skratt, all gråt. Kommer aldrig glömma när vi vakade halva natten i fårhuset för att tackan skulle få fyra lamm. När jag nästan körde in i staketet med traktorn eller den där gången sent på kvällen när polisen kom och vi trodde att det fanns en lönnmördare på skolområdet. Alla gånger det blev strömavbrott och vi tände värmeljus i hela huset för att sitta och prata halva natten, som om vi alrig gjorde det annars.

Så många minnen =) Men nu är nu. Jag har så mycket nu som jag aldrig trodde att jag skulle ha när jag satt där den där höstdagen och vände blad i fysikboken.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabella - 27 november 2011 15:54


  Jag vill prova blogga på ett nytt ställe, och Devote tycker jag verkar bra om man vill skriva om mode. Därför får ni nu följa mig på:   http://bellasgarderob.devote.se/   Min gamla blogg kommer dock också att finnas kvar!          ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:27


Förrsten hörrni, kom ihåg att tända första ljuset: Detta är från förra året men samma ljus tänds idag:)        ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:03

  Hej vad gör ni idag? Här har vi en stanna-inne-hela-dagen-dag vilket är givet efter igår. Vi tänker beställa pizza och bara ta det lugnt. Kaffe och DH betyder det för mig ;)   Jag har i alla fall tittat runt på klädsidorna som valigt, här är ...

Av Izabella - 26 november 2011 22:22

         Topp Vila (som jag fått), leggins H&M, skor Dinsko, kofta Gina, Armband SNÖ och HMtrend, Örhängen Pieces.   ...

Av Izabella - 26 november 2011 20:55

                 Hej på er! Jag, flisan och Anton sitter här och väntar på att en liten sen middag ska bli klar. Vi pustar ut efter att hela kalaset har åkt hem. Alla dem bästa familjerna var här alltså min, "stora familjen", Antons och ha...

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards