mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Izabella - 16 oktober 2008 15:04

Skönt att vara hemma! säger jag bara. Förra året var jag så himla avundsjuk på linnéa för att hon fick vara ledig på fredagar, och nu har jag nästan aldrig lektioner då :D kan ni fatta hur skönt det egentligen är? Jaa jag känner mig uppåt idag.


Inte ens det faktum att jag fick vänta i typ år på bussen i stan kunde få mig det minsta irriterad (kom hem nyss). Sprang in på smedjan och unnade mig en efterlängtad latte på take away. Så satt jag och min duktiga resehund på en iskall bänk och väntade.


Tycker verkligen om hårfärgen jag nu har. Väldigt mörk men inte svart och med lite rödaktigt skimmer. Såna otroliga proffs dem är, mattias (han som fixade håret) och jörgen (make-up artisten) skulle gärna få fixa mig varje dag. Hittade en bild från ettan när jag också hade riktigt mörkt, saknar dock längden. Det jag verkligen inte saknar är fysiken som jag jobbar med här..(har av någon obagriplig andledning tagit kort på boken också så jag vet att det är det jag jobbar med)


Nu börjar jag tänka på "den gamla goda tiden", ettan på grans. Tänker ofta tillbaka på det. Alla samlade, minna nikke och angelica i vår klass, livet i nian. Dagar fyllda av traktorer, kossor och NV-ämnen. Det är inte så jag saknar det, men tänker jag tillbaka så minns jag det med ett leénde. Alla mornar vi vaknade och gick till frukosten i matsalen, alla fredagar vi slängde i oss maten för att hinna till granbussen hem, alla stressiga sistalektioner i "skapa med växter". All skratt, all gråt. Kommer aldrig glömma när vi vakade halva natten i fårhuset för att tackan skulle få fyra lamm. När jag nästan körde in i staketet med traktorn eller den där gången sent på kvällen när polisen kom och vi trodde att det fanns en lönnmördare på skolområdet. Alla gånger det blev strömavbrott och vi tände värmeljus i hela huset för att sitta och prata halva natten, som om vi alrig gjorde det annars.

Så många minnen =) Men nu är nu. Jag har så mycket nu som jag aldrig trodde att jag skulle ha när jag satt där den där höstdagen och vände blad i fysikboken.

Av Izabella - 16 oktober 2008 10:35

Idag hejjar jag på min typ äldsta vän tillika kombo nordström när hon hoppar och dressyrar runt på skolans hästar! sry att jag inte är där som moraliskt stöd ;/

Du är i alla fall bäst tycker jag :)


Jag ska ju nämligen hem till lule om allt går som jag så listigt planerat, eller rättare sagt om rätt person är caffis på bussen. Luleå, verkligheten. Människorna. Fast när jag kommer är det någon annan som lämnar staden :/ andra gången vi inte ses på läänge. Men det finns också andra människor som jag hoppas tänker stanna kvar så jag inte blir helt ensam.


Imorgon blir det fest! xD i alla fall vet jag en som verkligen hoppas på det :)

(I´m on on on on on always and ever babe!/prism) 


Till sist i detta ännu ett meningslöst inlägg kan jag ge er ett tips! Gå till caféet i smedjan och beställ dumle-kaffe latte. Det är sååå gott och jag är helt sugen på latte just nu :) nej, jag är inte kaffedrickare, tycker bara om latte :))) 

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards