mat mode och livet enligt bella

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2008

schwarzkopf

Av Izabella - 10 oktober 2008 21:57

Nu har jag äntligen tid att blogga ;) Har vart mycket sen jag kom hem. Som inte alla vet sprang jag på en modelluttagning helt spontant igår efter att ha fått kurirens annonssidor upptryckt i fejjan av mamma som påstod att det var ödet. Och Jag kom med!!! :D Helt sjukt alltså. Vi samlades i ett rum på Elite hotels och blev militäraktigt uppradade för granskning. Hade verkligen inte räknat med att dem skulle välja mig, men i min grupp var jag den första hon tog ut. Så på den vägen är det och nu är jag alltså hårmodell för Schwarzkopf.


Hela helgens planer rann ur händerna på mig. Idag har jag varit en stor del av dagen i frisörskolans lokaler, klippning och färgning tar ett tag med mitt hår plus att typ alla andra modeller samtidigt skulle göras iordning. Nu är jag mööörrrk. Proffsfrisörerna som tagit hand om oss är mest från sthlm, kallar en "lilla flickan" och pratar runt en med sina kollegor som om man inte kan prata själv. Jag har bara varit modell i en dag och jag tycker redan att jag förstår hur det är. Man blir väldigt objektifierad, det kan stå tre människor runt en, känna på håret och disskutera i konstiga termer och siffror vilken färgton som skulle kunna tänkas passa. Dem tillochmed för en med händerna, sätter en på stolar och placerar kaffe i ens händer.


Imorgon ska jag befinna mig 08.00 helt osminkad och iförd svarta stövletter i stadshotellet. Hela dagen imorgon ska spenderas med frisörer, make-up artister och klädfolk. Kommer känna mig ensam så ring gärna, kanske kan prata medan jag väntar. Hoppas dem har god mat i alla fall.


På kvällen blir det filmkväll/fest med polarna :D


Saknar förövrigt min boyfriend!


Nu måste ja verkligen sova, så hoppas vi att jag inte typ ramlar på catwalken, Godnatt!



 
 
Ingen bild

Sara

12 oktober 2008 12:44

Hej Izabella! Det är jag Sara (den gula kycklingen) från hårmodellvisningen *skratt* Du tog ju många kort igår och tänkte om det finns någon möjlighet att du kan dela med dig av dem till mig..skulle hemskt gärna vilja ha lite minnen :) Hade du tänkt lägga upp dem någonstans så man kan hämta? Maila mig gärna och säg hur jag kan få tag på dem. Min mail är: sara.holmstrom@hotmail.com
Tack för sällskapet :)

 
Ingen bild

Jzza

12 oktober 2008 13:31

men vad kul att du hittade mig då :) Jo jag tänkte lägga upp lite bilder här, dock blev det många suddiga osv. så så många har jag inte, men iaf. Tack själv:]

 
Ingen bild

Sara

12 oktober 2008 14:46

Äh..det gör inget om vissa är suddiga, är bara kul att ha lite bilder. Så här efterhand så önskar jag att jag också tog med kameran..är lite försent nu :/ Men du får väl lägga upp lite bilder här sen då (när du hittar kabeln) :) Eller har du kanske facebook?
Lycka till med skolan i veckan. själv känner jag mig helt slut :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabella - 27 november 2011 15:54


  Jag vill prova blogga på ett nytt ställe, och Devote tycker jag verkar bra om man vill skriva om mode. Därför får ni nu följa mig på:   http://bellasgarderob.devote.se/   Min gamla blogg kommer dock också att finnas kvar!          ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:27


Förrsten hörrni, kom ihåg att tända första ljuset: Detta är från förra året men samma ljus tänds idag:)        ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:03

  Hej vad gör ni idag? Här har vi en stanna-inne-hela-dagen-dag vilket är givet efter igår. Vi tänker beställa pizza och bara ta det lugnt. Kaffe och DH betyder det för mig ;)   Jag har i alla fall tittat runt på klädsidorna som valigt, här är ...

Av Izabella - 26 november 2011 22:22

         Topp Vila (som jag fått), leggins H&M, skor Dinsko, kofta Gina, Armband SNÖ och HMtrend, Örhängen Pieces.   ...

Av Izabella - 26 november 2011 20:55

                 Hej på er! Jag, flisan och Anton sitter här och väntar på att en liten sen middag ska bli klar. Vi pustar ut efter att hela kalaset har åkt hem. Alla dem bästa familjerna var här alltså min, "stora familjen", Antons och ha...

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards