mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 30 december 2007

Av Izabella - 30 december 2007 13:49

Peach kan i alla fall få frid i miceheaven för hon vet att angelicas två ungdomsmöss välkomnade Pineapple med öppna tassar.. hon behöver inte oroa sig för att den lilla anansen sitter ensam i boet var dag och inte kan sova. Eller irrar omkring om nätterna utan något sällskap. Snart kanske ni får ses igen små möss..


..Men försök hålla ut ett tag till Pineapple!


Idag har jag inte gjort så värst mycket, dansat lite på dansmattan som varit borta i typ två år och som flis hittade för nån dag sen. Suttigt här. Jag borde nog egentligen plugga. Jag borde nog egentligen leta upp ännu ett till ställe som kan vara lilla Milas valpdomshem, för annars kanske hon aldrig får komma till sin blivande matte. hon kanske aldrig ens blir född! För jag antar att det är så man måste göra, någon garanti finns ju inte, så ju fler chanser man har, desto större borde den totala chansen bli :} eller vad säger du robert? nu kan du väll höja upp mitt matte B- betyg, såhär i efterhand??


------------------------------------------------------------------------------------------------



Juste, nu måste jag gå för jag tror att min syrra har drabbats av nått vara-snäll-mot-bella-virus, för hon skulle gå och göra chai latte till oss båda, kanske att det är klart snart.. nä men ärligt talat har saker börjat funka bätttre syskon emellan :D


Typ i förrförrgår eller nått jag vet faktiskt inte, så var vi på stan och blev sugna på chai latte, men eftersom flis behöver skor och jag behöver spara och inte får slösa på "onödiga" saker, så höll vi oss och for hem med den brillianta idén att testa göra egen hemma, det funkade väll ganska bra. Detta behövs;


  • ca två tredjedelar Hett och Starkt chai-thé           
  • ca en tredjedel Mjölk
  • En skvätt Grädde
  • Kanel på toppen 


När man blandat i allt utom kanelen (ska bara ligga på toppen som en extra krydda) så mixar man med mjölkskummare eller liknade. Om det blev för kallt så värm i mikron en stund, om det blev för svagt, sätt i en sil med mer thé!


Absolut inget mot det i smedjan ska tilläggas, men okej ibland ;) Måste komma på ett sätt att få det att smaka mer thé, för det smakar inte nog mycket även om man försöker göra det så starkt som möjligt.. Och jag tror knappast att Hava Java vill dela med sig av några recept inte .. :O Hejs!

;/

Av Izabella - 30 december 2007 13:46

                      I förrgår släcktes ett litet liv

                      ett litet liv

                      likt så många andra

                      Det var min lilla Peach

                      

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards