mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 28 oktober 2007

Av Izabella - 28 oktober 2007 21:03

Den här helgen har som vanligt varit ganska kort, men nu är jag i alla fall ledig imorgon så det gör ju faktiskt inte lika mycket som om det hade varit en vanlig helg. Nu ska jag berätta om vad jag har gjort;


Fredag: Var svinsur för att jag inte hade hunnit göra klar mikrobiologin och ansåg att lotta var dum i huvudet, det hade jag nästan lust att säga till henne oxå när jag träffade henne, men lyckades behärska mig.


Jag skrev matteprov i stället för att gå på historian. Det var inte kul för det gick inte så värst bra och jag hann inte äta klart maten och jag hann inte med bussen och jag hann inte förlja med fanny gabbi och emmi på någon promenad. Fick iaf veta att mina sötkompisar hade sagt till busschaffisen att han skulle vänta i några minuter ifall jag skulle komma springande (<3). När jag kom hem åt jag pizza och skrev mikrobiologi. I typ sex timmar. (asså fy fan jag har suttit smmanlagt i över tolv timmar med den) Skickade in den fem i tolv, och jag var inte klar, hann t ex. inte sista frågan på 10 poäng! Lotta har nu mejlat tillbaka och sagt att hon är besviken på att jag inte hade gjort den. BLÄ för det du.


Lördag: Gick upp ganska tidigt för jag o emmi for på spaniel/retrieverutställning i boden. Jag kom till falttparadiset! var så underbart, mörka skönheter överallt. Jag bara sprang omkring och snackade med alla som jag tyckte såg snälla ut. Erika från grans var där och var så snäll och guidade mig så att jag visste var jag skulle börja i vimlet. Fick snacka med båda uppfödarna jag var intresserad av. Är såå glad att jag for.


Alla flattar var såå fina, dem har så härligt temperament, jag vill ha en hund som är sådär charmig och snäll mot alla, och jag kan säga att var man än stod så var det någon svans som viftade på en och någon nos som ivrigt sniffade och slickade på ens hand. Emmis mamma blev helt förtjust haha ;) Och så snälla dem är mot andra hundar oxå! Bara svansar som viftade, typ inga morrningar så långt ögat och örat nådde. Det var en som sa en kommentar typ; Tänk om det hade varit schäfrar det här, då skulle det INTE ha varit såhär lungt! jag srattade och tiitde på emmi som sa att hon faktiskt HADE en schäfer. Emmis pappa sa att dem haft ett par flattar på F21. Nice!


Haha nu har alla,  och jag menar verkligen ALLA jag har frågat om flattar, hur dem är och så, börjat med att dem kräver väldigt mycket stimulans, dem är inga "gå-runt-kvarteret-hundar", utan faktiskt jakthundar och blabla. Det är också många som säger att dem är helt underbara hundar. underbara om dem får jobba! :)


När vi varit där ett bra tag, fick jag motvilligt låta mig släpas med av emmi, och fara till totohallen, hon ville ju se cockrarna. Där ringde emmi oxå efter sin boyfriend och hennes mamma och pappa som varit med tills nu for hem. Jag emmi och j som  förövrigt verkar ganska trevlig gick och åt på max och pratde (ibland blev det dock desto tystare) och sedan gick vi till busshållplatsen då han skulle till sin farmor 75-års fest. Vi for hem.


Söndag: Idag har jag inte gjort så mycket. Jag och pappa planerade att fara och övningsköra med så blev det inte. Vi for och handlade istället och for och kollade på nå skidbytarställe men hittade dock inget. Sedan for vi till min kommande praktikplats Djurmagazinet och köpte mat till mina två (!) kaniner och frågade vilka arbetstider jag kommer ha. Jag ska jobba från elva till sju!! faaan asså, ofta man vill jobba till sju, det trodde jag aldrig! Synd att dem öppnar så sent.     

Ja, jag vet att det här är ett sånt där skitonödigt långt och dåligt inlägg om vad jag har gjort som ingen ändå orkar läsa hela, men ville bara skriva av mig, då datan tidigare krånglat så jag måste nu skriva allt på en gång.

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards