mat mode och livet enligt bella

Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Hemma igen

Av Izabella - 31 januari 2010 18:42

Nu är jag tillbaka från Antarktis. Eller kåbdalis då, det var bara så förbannat kallt att det förstnämnda inte verkar helt omöjligt. Kanske var det där vi var?


Vi kom dit på torsdagen och kom hem för någon timma sedan, och hela tiden har det varit mellan 25 och 30 minus, ibland mindre fast då har det istället blåst. Inte varmt ens för tåliga norrlänningar, men vi har tappert åkt skidor i alla fall. Det sköna var väl kanske att det inte var någon liftkö;)

Det var också tur att det hade blivit en avbokning i fjällstugan som vi skulle ha från början (och nästan alltid har) så vi kunde vara där i alla fall, istället för I Blåfjäll, vilket visserligen hade varit kul på sitt sätt då det ska vara fint och lite annorlunda, men nu var det bättre att vi hade nära till stugan och värma oss när vi åkte. Vilket man fick göra ungefär vart tredje till fjärde åk. Samtidigt som man höll koll på att inte polarna fick vita fläckar på kinderna.


Idag testade vi sitt-liften första gången, den var stängd pga kyla ända till kl 12 idag. Det var för kallt, men ändå häftigt att åka den.


På den traditionella lördagsmiddagen i restaurangen åt jag Reninnanlår på rotsaksbädd med lingon och såna där stora pommes stripes. Det var hur gott som helst. Satt bredvid Simon som jag även hängde lite annars med då dem bodde i stugan ovanför oss. Simon, Bitte, Anders, Renée och hennes två barn. Förutom dessa var även Jonas & Catrin där fast de bodde i sin husvagn + några andra bekanta. Det var på det stora hela ändå trevligt. Vilket jag hade räknat med också =)


       

Hemma innan pappa hämtade mig (har världens värsta utväxt)

På torsdagen bestämde vi oss för en "toppvandring", dock var det bara pappa och Rolle som gick ända upp. Stackars Flisan är ju helt nedbruten efter sin op. och orkade inte mycket.

                 


 

På väg till Restaurangen. Min favoritöl (hittlis).

 

Jag måste ha världens bästa pojkvän. Nu när jag kom hem hade han storstädat, satt upp en spegel i hallen, köpt en datormus till mig och i kylen och frysen finns nyhandlad mat till veckan!

 

    

 
 
Minna

Minna

2 februari 2010 14:09

Kilkenny är ju inte gott haha. Eller ja okey det är den väl (jämfört med mycket annat...) Men jag rekommenderar Twisted Thistle samt Kosack ;)

btw, om ni alla bidrar med 200 kr kan jag lova att jag kommer upp i slutet på april ;) (kan inte åka innan)

http://twitter.com/synvinkelflicka

 
Jzza

Jzza

3 februari 2010 09:20

Det är det visst!;) De har jag ej smakat, är nybörjare på ölfronten men får väl göra det då. Ja absolut, men då måste du komma och ta familjebilder och parbilder hos mig:) Du får bo i vår lägenhet om du så vill.

http://Jzza.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabella - 27 november 2011 15:54


  Jag vill prova blogga på ett nytt ställe, och Devote tycker jag verkar bra om man vill skriva om mode. Därför får ni nu följa mig på:   http://bellasgarderob.devote.se/   Min gamla blogg kommer dock också att finnas kvar!          ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:27


Förrsten hörrni, kom ihåg att tända första ljuset: Detta är från förra året men samma ljus tänds idag:)        ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:03

  Hej vad gör ni idag? Här har vi en stanna-inne-hela-dagen-dag vilket är givet efter igår. Vi tänker beställa pizza och bara ta det lugnt. Kaffe och DH betyder det för mig ;)   Jag har i alla fall tittat runt på klädsidorna som valigt, här är ...

Av Izabella - 26 november 2011 22:22

         Topp Vila (som jag fått), leggins H&M, skor Dinsko, kofta Gina, Armband SNÖ och HMtrend, Örhängen Pieces.   ...

Av Izabella - 26 november 2011 20:55

                 Hej på er! Jag, flisan och Anton sitter här och väntar på att en liten sen middag ska bli klar. Vi pustar ut efter att hela kalaset har åkt hem. Alla dem bästa familjerna var här alltså min, "stora familjen", Antons och ha...

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards