mat mode och livet enligt bella

Direktlänk till inlägg 11 april 2011

Kosttillskott

Av Izabella - 11 april 2011 15:02

...är något som jag inta använder mycket av eftersom det inte behövs i större utsträckning om man äter en väl sammansatt kost. Men om något fattas i kosten måste man ju ta extra av det, tex för mig är det kalcium.


I övrigt har jag testat vissa naturliga tillskott som ska vara bra för olika saker, tex detta nedan som är acaibär som malts ner. De skulle bland annat göra en piggare och vara naturligt prestationshöjande.

Jag skrev om detta i ett tidigare inlägg.

Det testade jag under en längre period, men märkte ingen skillad så det finns till och med kvar i en burk här hemma. Jag tror kanske att det kan vara bra för vissa människor men på mig funkade det inte och det är så dyrt så vill inte använda det bara för att det är nyttigt.

 


Istället rekommenderar jag detta om man är trött:


Brustabletter för kvinnor

Det var läkarna som rekommenderade mig det då jag sökte hjälp mot trötthet och dåligt immunförsvar. Lite effekt tyckte jag det gav och det innehåller alla vitaminer man behöver! Perfekt om man inte är säker på att man får i sig det eller har slarvat med maten ett tag. Ganska god var den på morgonen också med sin apelsinsmak.


Dagarna jag inte känner mig lika hängig tar jag detta istället:

Aco Kvinna. Jag tar en liten tablett av detta om dagen så får jag i mig allt jag behöver i vitaminer/mineraler. Har tilloch med slutat med kalciumtabletterna eftersom dessa innehåller även det.

Om du är kvinna bör du se dig om efter tillskott som är speciellt för just kvinnor. Jag hoppas ni vet hur viktigt det är att få i sig folsyra.


Socialstyrelsen, Livsmedelsverket och mödravården i sverige trycker ofta på att alla kvinnor i barnafödande ålder (18-30), även de som inte planerar barn bör äta mycket av det. Har man ett säkert skydd mot graviditet förstår jag att man inte tycker det verkar så noga, men jag äter det i alla fall för det finns i tabletterna ovan som jag tar varje dag.

Vill man ha barn är det såklart än mer noga (vilket de som försöker säkert vet) för att öka chanserna att fostret inte får ryggmärgsbrock. Man bör äta det minst tre månader innan och sedan under större delen av graviditeten. 


Mer om folsyra och varför det är viktigt kan ni läsa här. och här




Utöver detta så äter jag dessa piller mot stress i magen, vilka jag faktiskt tycker fungerar bra. Testa det om ni har mycket magproblem som mig, även dessa är naturliga och finns i hälsokosten.

Använder ni några kosttillskott?


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabella - 27 november 2011 15:54


  Jag vill prova blogga på ett nytt ställe, och Devote tycker jag verkar bra om man vill skriva om mode. Därför får ni nu följa mig på:   http://bellasgarderob.devote.se/   Min gamla blogg kommer dock också att finnas kvar!          ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:27


Förrsten hörrni, kom ihåg att tända första ljuset: Detta är från förra året men samma ljus tänds idag:)        ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:03

  Hej vad gör ni idag? Här har vi en stanna-inne-hela-dagen-dag vilket är givet efter igår. Vi tänker beställa pizza och bara ta det lugnt. Kaffe och DH betyder det för mig ;)   Jag har i alla fall tittat runt på klädsidorna som valigt, här är ...

Av Izabella - 26 november 2011 22:22

         Topp Vila (som jag fått), leggins H&M, skor Dinsko, kofta Gina, Armband SNÖ och HMtrend, Örhängen Pieces.   ...

Av Izabella - 26 november 2011 20:55

                 Hej på er! Jag, flisan och Anton sitter här och väntar på att en liten sen middag ska bli klar. Vi pustar ut efter att hela kalaset har åkt hem. Alla dem bästa familjerna var här alltså min, "stora familjen", Antons och ha...

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards