mat mode och livet enligt bella

Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

Ändrade planer och 45-års kris?

Av Izabella - 10 februari 2010 21:31


Idag har jag tvättat två mattor, varit till storheden och Ö&B där jag införskaffade en form till cheescake som jag sedan fick ihop, trots att vi inte har någon elvisp (kanske blev den misslyckad, om inte annat för lös. När man vispar äggvitorna måste de bli ett bra skum, sådär så man kan vända skålen upp&ner men detta åstakom jag inte för hand). Hursomhelst är det för att Antons mor & far inte smakat denna gudars efterrätt, hur är det möjligt? Den är världens popluläraste! och nästan godaste också (utom kladdkaka, som jag också åt idag som en tröst för cheescaken är för häftig för min mage;)



Fast det hjälpte inte att försöka stå emot så mycket jag kunde. Har aldrig förr låtit bli det så mycket - Slickade på sin höjd av slickepotten när jag gjort smeten och detta i kombination med mens räckte för att knäcka min mage totalt ikväll.

Har krampat som om jag skulle druckit mjölk. Otroligt att jag överlevde att ha såhär minst 1-2 gång/vecka. Man blir fort bortskämd:)

Var alltså tvungen att ställa in kvällens planer vilka var att gå långprommis med Linnéa, eller en kort skulle det förresten bli och köpa te och sedan se film hos dem. Synd, hade haft lust med det... Erik hade tydligen gjort kladdkaka också så TUR att jag redan käkat det idag två gånger, annars hade tanken på att missa detta varit förödande :P


Istället har jag legat däckad, inte kunnat stå upp ens och haft Anton att langa mig diverse tabletter och samarin. Fram tills för ett tag sedan då jag blev bättre och tvingade honom att göra ett test i senaste veckorevyn haha.

Hur bra känner ni varandra egentligen? där man skulle svara på massa frågor om varandra o sedan räkna poäng för att se hur mkt man visste.

Ganska kul, fast ville slå till honom där ett tag, när han skulle skämta till svaren om mig, tex:

Din partners träningsskor användes senast...

- Länge sen sist, märks på hennes röv.

 

;ooo Han vet precis vad som behövs för att reta mig som mest den jäveln ;O ;)



Vi fick ju som väntat typ högsta poäng "Vad vet ni inte om varandra?"osv. Inte många fel svar där. Åså har vi inte ens kännt varandra i två år. Det är nog ett gott tecken. Fast hur kommer det då att vara när vi är typ 45? Svar: Vi kommer att vara dödligt less på varandra tror jag haha!


God natt.


  

 
 
emma

emma

11 februari 2010 10:20

Stackarn, det är ju jättesvårt att stå emot. I tisdags när jag åt kladdakaka med GRÄDDE hände typ samma sak när jag kom hem - bad idea!

http://andersson1.blogg.se

 
Minna

Minna

11 februari 2010 20:11

Använder du de tabletterna jag rekommenderade till dig för ett tag sen? Jag kan äta vad jag vill (utom kanske ren mjölk i enorma mängder) bara jag äter tabletterna. Underbart!

http://twitter.com/synvinkelflicka

 
Jzza

Jzza

12 februari 2010 10:17

Nej det har jag inte hunnit testa, ska göra det. Fick ditt brev btw. blev såå glad :)

http://Jzza.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabella - 27 november 2011 15:54


  Jag vill prova blogga på ett nytt ställe, och Devote tycker jag verkar bra om man vill skriva om mode. Därför får ni nu följa mig på:   http://bellasgarderob.devote.se/   Min gamla blogg kommer dock också att finnas kvar!          ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:27


Förrsten hörrni, kom ihåg att tända första ljuset: Detta är från förra året men samma ljus tänds idag:)        ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:03

  Hej vad gör ni idag? Här har vi en stanna-inne-hela-dagen-dag vilket är givet efter igår. Vi tänker beställa pizza och bara ta det lugnt. Kaffe och DH betyder det för mig ;)   Jag har i alla fall tittat runt på klädsidorna som valigt, här är ...

Av Izabella - 26 november 2011 22:22

         Topp Vila (som jag fått), leggins H&M, skor Dinsko, kofta Gina, Armband SNÖ och HMtrend, Örhängen Pieces.   ...

Av Izabella - 26 november 2011 20:55

                 Hej på er! Jag, flisan och Anton sitter här och väntar på att en liten sen middag ska bli klar. Vi pustar ut efter att hela kalaset har åkt hem. Alla dem bästa familjerna var här alltså min, "stora familjen", Antons och ha...

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards