mat mode och livet enligt bella

Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Sex of food?

Av Izabella - 5 januari 2010 20:11

 

Jag är ledsen att säga det A, men frågan är om jag inte skulle ta det sista...

  


Även om jag är ganska stolt över att jag äter så mycket riktigt mörk choklad, så är detta ju tyvärr inte allt jag äter, älskar det i alla former och äter kanske lite mycket ibland. Men som sagt, det är ändå inte många laster jag har. Här får ni frossa kalorifritt haha:




Som om det inte skulle vara nog med det jag har så är jag sugen på kladdkaka. Tror jag ska unna mig det i helgen när emma förhoppningsvis kommer ;) för mig är det verkligen att unna ibland, för de äkta kladdkaksportionerna innehåller mjölk och grädde.



Synd också att jag inte tål äkta drickchoklad..

Till roasters är dit jag går om jag vill provocera min mage då adam gör det så otroligt gott (dem andra med säkerligen men det är bara han som serverat mig :)


Detta måste provas någon gång:


Black and white chocolate coffee

Serveras lämpligen efter en god middag, eller när du helt enkelt bara är sugen på något gott!

Ingredienser för 3-6 pers

2 rutor choklad (1 ljus + 1 mörk)
1 kopp mjölk
2 koppar nybryggt, starkt kaffe
Vispgrädde
Riven choklad

Gör så här: Lägg ned chokladrutorna i en skål och häll över mjölken. Ställ skålen i mikrovågsugn och kör på hög effekt i 1 min. Rör runt tills chokladbitarna smält och blandningen känns smidig. Blanda i kaffet och rör runt. Häll över i stora glas, och servera med vispad grädde. Toppa med riven choklad.


Ett sista tips: På Blå gåsen i strand finns det en latte med dajmglasskulor i som är ilande gott (varmt och kallt gör att det gör ont i tänderna, men det är värt det ;)

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabella - 27 november 2011 15:54


  Jag vill prova blogga på ett nytt ställe, och Devote tycker jag verkar bra om man vill skriva om mode. Därför får ni nu följa mig på:   http://bellasgarderob.devote.se/   Min gamla blogg kommer dock också att finnas kvar!          ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:27


Förrsten hörrni, kom ihåg att tända första ljuset: Detta är från förra året men samma ljus tänds idag:)        ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:03

  Hej vad gör ni idag? Här har vi en stanna-inne-hela-dagen-dag vilket är givet efter igår. Vi tänker beställa pizza och bara ta det lugnt. Kaffe och DH betyder det för mig ;)   Jag har i alla fall tittat runt på klädsidorna som valigt, här är ...

Av Izabella - 26 november 2011 22:22

         Topp Vila (som jag fått), leggins H&M, skor Dinsko, kofta Gina, Armband SNÖ och HMtrend, Örhängen Pieces.   ...

Av Izabella - 26 november 2011 20:55

                 Hej på er! Jag, flisan och Anton sitter här och väntar på att en liten sen middag ska bli klar. Vi pustar ut efter att hela kalaset har åkt hem. Alla dem bästa familjerna var här alltså min, "stora familjen", Antons och ha...

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards