mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under april 2010

Av Izabella - 24 april 2010 21:48


Men hej everyone! Har haft en finfin helg hittils.

Igår åkte jag till gammelstan, bara sådär på inpuls och spenderade kvällen med mamma, pappa syrran och massor av god mat: tacos, vin, cider, godis och bra underhållning: Modern family, Mord i sinnet och Så ska det låta haha - gissa vilket av programmen som inte var mitt val?;)


  

Väntade på maten. Cidern var en såndär sötsöt xide, men ny: Melon&Mint:P

Massor av tidningar...vin.

Life.


Eller först när jag skulle dit så ringde jag far för att fråga om han kunde hämta upp mig efter jobbet. Jag for med flis och han och handlade och medan så sms:ade mamma: Hur är det? Varför har du inte hört av dig? Har det hänt något? Jag svarade inte eftersom vi bestämde oss för att överraska henne (var ju påväg från affären). Någon km senare: Varför svarar du inte! :o (ja det är sant, hon har lärt sig att göra smilysar).

Jag tycker att veckan har gått i superfart och har liksom inte haft tid att visa att jag lever, det har varit så mycket. Sorry mum! Anyway, tror ni hon blir förvånad när jag dycker upp i hallen med matkassar i handen? :D


Efter att ha spenderat natten i flis dubbelsäng gick vi upp och hon gjorde sig klar för stan med en kompis. Jag däremot åt en lååååång frukost innan Kristoffer kom förbi, bara sådär random. Kul. Sedan for jag med mor&far till stoheden på deras ärenden, vilket inkluderade Hemtex, Lidex, Kapahl och slutade i mitt fall med en jättemysig badrock, jeans och ett armband. Tack pappa.

 

Älskar er familjen.

 

  

Av Izabella - 23 april 2010 09:43

Hade en liten låg kväll och natt igår, först var jag som helt glad och sedan vet inte varför - så blev jag lessen. ibland kan jag deppa utan någon speciell orsak, eller så förtår jag den först efterråt. Hormoner spökar förmodligen också.

Minna och Simon förgyllde i alla fall natten en aning.


Idag är det nya tag. Får se om det blir någon träning idag och vad. Är löpning som står på schemat men är slut i hela kroppen, jaja we'll see.

Annars ska jag även gå till affären och köpa choklad >cravings<

Vet inte riktigt annars, en till helg som är så pass obokad? Men skönt för jag har inte sÅ mycket ork än heller...

och A är sjuk nu, nyss när vi alla andra var det så bröt det inte riktigt ut helt för honom. Nu varkar det istället göra det. Suck!


Lycka till Tessa i Stockholm!


      

Såhär pigg och glad hade jag gärna känt mig idag ;)

 

Får koka lite kaffe...


  


Av Izabella - 23 april 2010 02:15

Vaken...


Det är en sån natt. Tur att de är färre nu :)

Den här natten handlar det väll bara om att jag inte är trött av någon konstig anledning. När jag kom hem från modevinsningsrepet var jag helt pigg och bara "skulle kunna fa ut och jogga", fast jag tränat ett hårt pilatespass på dan. Nu sitter jag hursomhelst här och käkar macka också pratade jag med simon på msn. Fast vi sa just God natt, stackarn ska upp och jobba...


Det gick bra att träna på visningen. Snyggtjejer, vi kommer rocka!

Hursomhelst så ska jag tydligen gå tre gånger! Alla andra går två. Dessutom först och sist ;o  spänning :D


När jag kom hem blev det sista Johan Falk för min del, pizza, öl och TV-spel. Life.

 

Nej gud jag dör^^ tröttis.


Men men jag ville ju inte att den skulle ta slut, filmen alltså. Vill se MER Johan Falk! Jobbigt slut på serien. Inte dåligt, men jobbigt som.

Jaja, nu ska jag försöka krypa ner och sova igen...


  



Av Izabella - 22 april 2010 09:24


Igår kom Emma förbi och hälsade på en sväng efter jobbet. Det var härligt att träffas då jag börjar bli orolig för henne, verkar som allt händer på en och samma gång.

Men efter regn brukar det komma solsken. Klyschigt men sant.

Regnar det länge och starkt, kanske solen skiner länge och starkt efteråt...


Idag ska jag se den sista Johan Falk här i min ensamhet. Snyft, jag vill ha fler. Skulle vilja se de allra första om hur allt började osv någon gång. Lyckades hålla mig från att se båda igår i alla fall.

Träningen blir nog lite senare på dagen den här gången tror jag, vaknade med ont i halsen. Suck!

Sedan vid 15 ska jag vara på stan och ha catwalk-rep. Får se hur länge det tar, är sugen på att beställa pizza idag tillsammans med pojken.


 DSC_1508 c by Minna [synvinklar.se].

Kikade på lite gamla modellbilder från Minna. Jisses vad det känns länge sedan. Ändå är dem från sommaren -08. Minns inte om jag var 17 eller hade fyllt 18 än. Jag hade i alla fall sömnbrist pga en valp som höll mig uppe om nätterna och några dagar senare skulle jag börja jobba, och alltså träffa min nuvarande sambo.


  

Av Izabella - 21 april 2010 11:48

Just när jag loggade in på bloggen igen hörde jag hur någon låste upp dörren - och in kommer en het Anton, ärenden på lunchen. Me like;) Han hade arbetsbyxorna, nya jackan och solbrillor på sig  - aaaw. Kunde du inte stanna lite längre?


Tänkte i alla fall vise er lite hur dåligt lokalsinne jag har. Igår när jag skulle hem från Linnéa blev jag osäker hur man går till bussen vid landstingshuset från dem (typ en halv km). Så hon gjorde mig en karta på paint just innan jag skulle iväg - som jag tog kort på med mobilen haha.


  


Det ser ut som att spåret som är hur jag ska gå är blod, och där korset är ska jag dö, egentligen är det symbol för kyrkogården.


Jag är en mycket förvirrad människa och jag känner väldigt få som har så dåligt bild över hur världen ser ut och till och med de närmaste omgivningarna, måste som koncentrera mig oerhört för att få upp en bild i huvudet av var saker och ting ligger...  


När jag hade kommit till slutet på kartan var jag stolt, men de varade inte längre. Stannade upp och insåg plötsligt att jag hade glömt Antons filmer hos Linnéa. Behöver jag säga mer?


  

Av Izabella - 21 april 2010 09:05

Igår var en bra dag igen. Känner mig inte lika stressad över jobbsökandet numera, så jag sedan har jobb i sommar. Nu gäller det snarare att njuta, har min semester nu!


Dagen började med lite jogga. Hoppas att jag får hålla mig frisk ända till hösten nu så det kan bli något av mig och träningen. Men det är kanske att hoppas för mycket? Hursomhelst så chillade jag själv här hemma med Johan Falk 4:an efter det så senare när A hade kommit hem så var jag tvungen att följa med till Kallkällan för att låna de två sista filmerna   


Även Leo Gaut var riktigt bra, fast jag saknade Frank Wagner.

Vill till och med se Snabba Cash för att jag plötsligt är mer öppen för svenskt och har ögon för Joel Kinnaman? Hur i hela fridens namn hände detta?


Stackars John...

 

-----------------------------------<3--------------------------------------

Sedan gick jag till Linnéa som är ensam hemma (hade missuppfattat tidigare) och vi hade movienight utan pojkar och med en massa snacks och choklad-te istället. Hon var så fin med sitt Jessica Alba hår, det handlar nog om att vänja sig. Pratade som vanligt om stora och små saker och det är skönt att jag nästan aldrig är ensam om känslor och tankar. Bra att ha någon på samma plats i livet så att säga.

 



Linnéa tycker att Jessica Alba är kanske världens vackraste kvinna (kan inte klandra henne) så hon borde vara mer än nöjd med ett liknande utseende!


Idag får vi se var den här dagen tar mig. Antar att jag inte kommer att kunna hålla mig ifrån polisfilmerna som ligger i väskan från igår;) Puss!


  

Av Izabella - 20 april 2010 12:37

Av Izabella - 20 april 2009 14:06

Kärleksmatch mellan Kräftan och Oxen

När ett Kräfta och en Oxe träffas är det vanligtvis en mycket lyckad kombination, de delar samma karma och en djup ömsesidig förståelse. Dessa två har mycket gemensamt, båda värdesätter trygghet i en kärleksrelation högre än något annat. Båda älskar att ge - Kräftan ger mycket kärlek medan Oxen älskar att överösa sin käresta med sensuella njutningar, presenter och goda middagar. De är båda rätt hemkära och njuter av mysiga hemmakvällar med sin partner.


Det bästa med relationen är det stabila och pålitliga team som de bildar. Båda är pålitliga, vårdande och starkt orienterade mot ett familjeliv tillsammans. En gemensam kärlek till hemmet och trygghet gör att denna kombination får ett idealiskt långsiktigt familjeförhållande.


http://www.dagenshoroskop.nu/karlek/match/s1=4&s2=2

 
  

Av Izabella - 20 april 2010 08:57

Lääääängtaaaar! Bland annat dessa ser jag fram emot:


  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards