mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Izabella - 8 januari 2010 23:12

Såg en video i angelicas blogg om en man som fick avliva sin bästa vän; en hund. Och jag började gråta. Slogs av en stor tacksamhet när min hund faktiskt lever och har det bra, om än inte med mig. Men samtidigt av en otrolig saknad om jag känner nästan varje dag. Ändå är detta mycket lättare än det var på slutet att ha henne fast jag visste att det inte var meningen.



Jag hoppas att du någonstans minns mig. Jag älskar dig fina Lava.  

 

    

Av Izabella - 8 januari 2010 22:34

  

Mmmm whatcha say
Ooh that you only meant well?
Well of course you did
Mmmm whatcha say
Mmmm that it´s all for the best?
of course it is
Mmmm whatcha say

 

Kan bara inte få detta ur huvudet, och jag undrar om jag någonsin kommer att bli less, digga!

Ibland ser till och med jag att vi har likheter. Dock ser jag så sjukt ung ut på denna bild;) fast det är skönt att känna så ibland också.


Det har varit en urbra dag igen. Förutom klippningen köpte jag badskum, ansiksmask, t-shirt från monki, två dukar, en slickepott (haha till kladdkaka) och sist men inte minst, hittade jag ett par riktigt coola och sköna snowboardskor på stadium, de är från head, svarta och allt. Nu har vi dessutom äntligen lyckats fixa busskorten, välbehövligt.

Maten var god och vi är nöjda med våra hår, som förövrigt är likadana fast olika färger haha. Jag har för ett tag sedan köpt en likadan jacka som flis utan att veta det fast en annan färg, och nu kunde vi konstatera att hon klippt sig på samma sätts om mig ;) (jag ändrade ju inte så mycket utan tog mest det slitna). Härligt att träffa Anna igen på attityd, du är så bra!


Fast det var kallt.. Vi och frisörerna höll på att frysa ihäl för det var tydligen något fel på fläktarna på strand, i dem andra butikerna stod personalen i dunjackor och huttrade. Så sen när vi var klara så hade dem börjat stänga butikerna en efter en. Norrland alltså.


  

Av Izabella - 8 januari 2010 22:27


Vi bestämde oss för en sväng till dagobert istället för max, eftersom vi är typ stammisar där blev vi sugna på att pröva deras nya varma mackor. Jag tog en med salami+mozzarella och flis tog en med köttfärs+ost. LYckaT! Tyckte dem var supergoda att värma sig med :)

enda minuset är att de är lite dyrare, men vafan - det är ändå billigt jämfört med mååånga andra ställen!





  

Av Izabella - 8 januari 2010 10:03


  


Idag ska dem två systrarna klippa sig på attityd. Efter det kanske det blir Max för jag vill smaka big Hot tror jag ;) Ska också titta efter snowboardskor,  köpa badskum och lite annat smått & gott.

Nu sover hon i alla fall och jag antar att det blir jag som får väcka henne, hon brukar sova typ fram till eftermiddagen hemma.


  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards