mat mode och livet enligt bella

Direktlänk till inlägg 4 juni 2010

tjejkväll

Av Izabella - 4 juni 2010 08:39


hej. Håller på att sorera lite inlägg, har inte orkat göra det tidigare men nu ska förhoppningsvis det jag skrivit under 2010 vara i rätt kategori. Det andra vet jag inte om jag överhuvudtaget bryr mig om att sortera.

Varför fixade jag olika kategorier från början, det var ju bara massor av jobb och vem bryr sig? Ni 20-45 läsare jag har/dag tror jag faktisk inte bryr er så mycket:)


iGÅR var en bra dag, fast jag var så trött. Det blev detta recept, fast vi hoppade över parmaskinksallad till och köpte en isbergsmix+färsk ananas och blanade även i melon. Mumsigt blev det och plättarna kändes varken söta eller onyttiga.

Ingredienser ca 10 småplättar, 7 stora

2 st ägg
4 dl mjölk
3 msk msk smält smör
0.5 tsk salt
4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1.5 dl frysta sockrade blåbär
smör eller margarin till stekning


Till servering
frysta eller färska blåbär
matlagningsyoghurt + florsocker + vaniljsocker


Gör så här

1. Vispa ihop ägg och mjölk med smält smör och salt. Sikta ihop vetemjöl och bakpulver och vispa ner i äggblandningen. Rör smeten slät och vänd i de halvtinade blåbären.

2. Smält matfett i en plättpanna och stek tjocka plättar av smeten.

3. Smaksätt matlagningsyoghurt med lite florsocker och vaniljsocker och servera blåbär och yoghurt till de varma plättarna.


Det sista hade vi ju självklart inte,mjölkallergikersom vi är, och bytte mjölk mot sojamjölk



Vi år dem till sex&theCity, awsome.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabella - 27 november 2011 15:54


  Jag vill prova blogga på ett nytt ställe, och Devote tycker jag verkar bra om man vill skriva om mode. Därför får ni nu följa mig på:   http://bellasgarderob.devote.se/   Min gamla blogg kommer dock också att finnas kvar!          ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:27


Förrsten hörrni, kom ihåg att tända första ljuset: Detta är från förra året men samma ljus tänds idag:)        ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:03

  Hej vad gör ni idag? Här har vi en stanna-inne-hela-dagen-dag vilket är givet efter igår. Vi tänker beställa pizza och bara ta det lugnt. Kaffe och DH betyder det för mig ;)   Jag har i alla fall tittat runt på klädsidorna som valigt, här är ...

Av Izabella - 26 november 2011 22:22

         Topp Vila (som jag fått), leggins H&M, skor Dinsko, kofta Gina, Armband SNÖ och HMtrend, Örhängen Pieces.   ...

Av Izabella - 26 november 2011 20:55

                 Hej på er! Jag, flisan och Anton sitter här och väntar på att en liten sen middag ska bli klar. Vi pustar ut efter att hela kalaset har åkt hem. Alla dem bästa familjerna var här alltså min, "stora familjen", Antons och ha...

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards