mat mode och livet enligt bella

Direktlänk till inlägg 10 maj 2010

Superhuman?

Av Izabella - 10 maj 2010 14:14

     


Idag blev det både styrka (>20) och kondition (40). Jag brukar ju dela upp det, men eftersom jag misstänker att både imorgon och på onsdag kommer att bli lugna dagar körde jag en mix för hela kroppen.


Ibland kan jag undra vad ni tror egentligen?

Jag har inte den kropp jag har idag enbart för att jag hade så hög förbränning under hela min uppväxt eller att jag var senare utvecklad.

Det har lagt en bra grund, men det är ju långt ifrån allt. 

Fortfarande verkar många jag känner tro att jag kan äta vad jag vill och hur mycket jag vill utan att gå upp i vikt. Det är verkligen inte sant, utan jag är som vilken 19-årig tjej som helst. Förutom en sak: Jag lever ett hälsosamt liv.

Jag tränar nästan varje vardag när jag har aktiva perioder i livet. Är det inte ett hårt löp-pass eller yoga så är det alltid en promenad. Tänk bara på vilken hund jag skaffade. Flatcoated retriever- inget för soffpotatisar haha. När jag hade henne kanske jag började dagen med en 5km promenad och sedan sprang jag 5 km till senare, ja ni fattar. En mil/dag.

Nu när jag är utan hund växlar jag löpning, inlines, styrke, pilates och ibland simning. Det är inte varje dag i ett helt år, alla har ju mindre aktiva perioder även fast man håller sig frisk. Men, Jag har aldrig haft ett inaktivt liv. Mycket vardagsmotion, blir stressad av att bara slöa framför TV:n till exempel.


Jag äter bra. Varken som västa GI-fantasten eller efter någon jävla soppdiet. Hade aldrig kunnat eller velat göra det, jag älskar ju mat och det bästa för kroppen är faktiskt att äta varierat.

Att unna sig choklad eller annat som man tycker är gott. Men det finns en balans, hamburgare är inte min favoritmat, jag dricker aldrig läsk och minns inte när jag sist åt chips. Ni fattar :)


Det här betyder inte att det inte finns saker som jag skulle ändra med mitt utseende eller att jag är helt nöjd med att vara så pass smal. Jag skulle inte tacka nej till större boobs eller ass. Jag älskar när jag får välmusklade ben och avskyr när de tappar volym. Jag älskar också kurvor! Men jag har den kropp jag har och går jag upp i vikt utan träning så lovar jag att det inte bara är på de rätta ställena det sätter sig. Som för alla andra.


Just nu fokuserar jag på muskler och att vara fast. Detta betyder mycket träning och mycket protein. Jag kommer inte att slå mig ner med chipspåsen i högsta hugg när desperat housewifes börjar på tisdag, däremot kanske med mörk choklad och te.


Ville bara skriva av mig lite hurni. Jag får inte allt gratis genom mitt arv.

Det finns inga supermänniskor!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabella - 27 november 2011 15:54


  Jag vill prova blogga på ett nytt ställe, och Devote tycker jag verkar bra om man vill skriva om mode. Därför får ni nu följa mig på:   http://bellasgarderob.devote.se/   Min gamla blogg kommer dock också att finnas kvar!          ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:27


Förrsten hörrni, kom ihåg att tända första ljuset: Detta är från förra året men samma ljus tänds idag:)        ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:03

  Hej vad gör ni idag? Här har vi en stanna-inne-hela-dagen-dag vilket är givet efter igår. Vi tänker beställa pizza och bara ta det lugnt. Kaffe och DH betyder det för mig ;)   Jag har i alla fall tittat runt på klädsidorna som valigt, här är ...

Av Izabella - 26 november 2011 22:22

         Topp Vila (som jag fått), leggins H&M, skor Dinsko, kofta Gina, Armband SNÖ och HMtrend, Örhängen Pieces.   ...

Av Izabella - 26 november 2011 20:55

                 Hej på er! Jag, flisan och Anton sitter här och väntar på att en liten sen middag ska bli klar. Vi pustar ut efter att hela kalaset har åkt hem. Alla dem bästa familjerna var här alltså min, "stora familjen", Antons och ha...

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards