mat mode och livet enligt bella

Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Breakfast

Av Izabella - 19 mars 2010 08:18


Detta äter jag för tillfället ofta som dagens första mål:


Havregrynsgröt med linfrö och torkade aprikoser. Man gör helt enkelt så att man tar en tallrik och häller i ca 1 dl havregryn, några tsk linfrö och lite aprikoser som man delat/klippt i bitar. På det lite salt och såklart drygt 2 dl vatten. In i mikron och klart! Ta sedan vilket tillbehör du vill till. Detta är perfekt om magen känns lite trög på morgonen.


Ett annat gröttips som annars alltid är standard för mig, är vanlig havregrynsgröt med skivade/tärnade eller rivna äpplen på med lite honung på toppen och kanel + ev.kardemumma (nyttiga kryddor).

Madel eller nötter är även lyx att toppa med.  


Efter gröten kokar jag te och äter en macka till det beståede av något gott mjukt eller hårt bröd med skivad avokado och lite salt på. Himmelriket! Ja, vad gäller frukosten så har i alla fall den fått fortsätta vara en nyttig del av mitt liv :)


Vad gäller te så är jag sedan några dagar väldigt inne på ett grönt Chaite som kommer från Friggs och är ekologiskt. Det är en liten brun förpackning i kubform med 12 tepåsar. Luktar pepparkaka och smakar mycket. Mums!


Testa Friggs te --->


Detta var vad jag är inne på just nu. Annars har jag länge varit sugen på att baka scones med marmelad och ost som en lyxig helgfrukost. Hoppas det blir snart...


  

  

 
 
Skönhetsbloggen!

Skönhetsbloggen!

19 mars 2010 08:31

Mums för gröt! :D

http://frida.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabella - 27 november 2011 15:54


  Jag vill prova blogga på ett nytt ställe, och Devote tycker jag verkar bra om man vill skriva om mode. Därför får ni nu följa mig på:   http://bellasgarderob.devote.se/   Min gamla blogg kommer dock också att finnas kvar!          ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:27


Förrsten hörrni, kom ihåg att tända första ljuset: Detta är från förra året men samma ljus tänds idag:)        ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:03

  Hej vad gör ni idag? Här har vi en stanna-inne-hela-dagen-dag vilket är givet efter igår. Vi tänker beställa pizza och bara ta det lugnt. Kaffe och DH betyder det för mig ;)   Jag har i alla fall tittat runt på klädsidorna som valigt, här är ...

Av Izabella - 26 november 2011 22:22

         Topp Vila (som jag fått), leggins H&M, skor Dinsko, kofta Gina, Armband SNÖ och HMtrend, Örhängen Pieces.   ...

Av Izabella - 26 november 2011 20:55

                 Hej på er! Jag, flisan och Anton sitter här och väntar på att en liten sen middag ska bli klar. Vi pustar ut efter att hela kalaset har åkt hem. Alla dem bästa familjerna var här alltså min, "stora familjen", Antons och ha...

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards