mat mode och livet enligt bella

Direktlänk till inlägg 9 september 2009

Ett år som par

Av Izabella - 9 september 2009 23:22


        

  

”Det känns som om jag alltid har känt honom” sa jag i början. Fortfarande kan jag inte riktigt begripa att jag inte kände den här människan förut. Det är svårt att dra en skarp gräns mellan de minnen jag har innan han kom in i mitt liv, och efter. Samtidigt känns det som om nästan ingen tid har förflutit sedan de där sommardagarna på Ahlsell och alla promenader där vi ännu lärde känna varandra och han ännu bara var en vän. Jag tror det är så det är när man träffar sin själsfrände, personen som är så lik dig att du inom dig redan delvis känner honom. Jag litade på honom från första stund och vi bara öppnade oss direkt, det blev naturligt att prata om allt, redan från början.  













Jag tror att det var meningen att vi skulle träffas just när vi gjorde det, allt ledde fram till det, från att våra föräldrar slutade umgås när vi var små och fram tills det att han för första gången satte sin fot på vårt gemensamma sommarjobb. Det var därför våra föräldrar umgicks mindre och mindre när vi växte upp, flyttade om varandra och gled isär. Vi hade kanske aldrig hade blivit mer än vänner om vi hade bott grannar och träffats regelbundet. Trots att jag känner till den släkten så bra, har vi aldrig träffats något speciellt. Inte ens stött på varandra på ICA eller på något sätt haft något med varandra att göra. Sedan när vi börjat jobba, ja då springer våra familjer plötsligt på varandra var och varannan dag. Det är märkligt hur ödet kan te sig.


Min bästa vän. Jag är lika rädd att förlora dig som vän, som jag är att förlora dig som den jag väljer att ge min kärlek till. För oss hänger nog dem sakerna ihop.


Många undrar hur länge vi ska vara tillsammans. Tycker att det ”gått ett tag nu”, vill jag inte ”pröva” andra innan jag ”fastnar” eller ”stadgar mig”? Jag har insett att dessa frågor inte bekommer mig mer än några sekunders eftertanke innan jag går vidare.

Jag lever nu. Inte om tio år, inte om fem år. Nu. Och nu är jag lycklig med Anton, de är det enda som betyder något. ”Tror jag att jag kommer att vara med honom hela livet?”.


Jag kan tänka mig en framtid men honom. Jag kan fantisera. Jag kan drömma. Men;

Det är ingen idé att säga ”för alltid”, vad som helst kan hända. Vad vi vet nu är att vi vill vara med varandra, mer behövs inte. Att leva i nuet är det bästa man kan göra, att aldrig ta den andra för givet, att njuta av nu. Det spelar ingen roll om vi så är gifta i trettiofem år och har barn tillsammans, nu kommer ändå att vara det som räknas. Ett ”Jag ska alltid älska dig” kommer inte att påverka den väg vi har framför oss. Ett ”Vill du gifta dig med mig?” kommer inte att göra att jag tar någon framtid förgiven. Löften vid ett altare någon gång kommer inte att göra ”tills döden skiljer oss åt” till något jag ser som en självklarhet. Jag, eller jag vågar nog säga vi, kommer nog alltid att leva i nuet. Ett ”Jag älskar dig” är däremot något jag är säker på den stund jag tar orden i min mun.


Så; Min bästa vän. Min själsfrände. Min pojkvän. Jag älskar dig.  



 
 
Lisa

Lisa

12 september 2009 16:52

Vad fint skrivet :)

http://pluggen.blogg.se

 
Minna

Minna

12 september 2009 22:16

Och för mig och Jäger var det 4 mån den 9:e :D
Och jag hade kunnat upprepa det mesta med utbytta namn. Utan problem. Har ni fått bilderna/räkningarna frstn?

http://minna.synvinklar.se/blogg

 
emma

emma

15 september 2009 09:01

Hihi ni är ursöta!

http://andersson1.blogg.se

 
Ingen bild

Jzza

18 september 2009 20:08

Härligt minna:) glad för din skull. Yes det har vi, tack så mycket, ska betala så fort jag kan även om det är lite svårt just nu då jag är i umeå. Anyway.. fina bilder. Den svartvita på mig ramade jag in och gav anton, det var ju typ just innan vi träffades.

 
Ingen bild

Emmi

24 september 2009 10:57

Detta var otroligt vackert skrivet och helt sant. Man ska alltid stanna och njuta av nuet, kanske fantisera om vad som kan bli men inte mer :) Önskar er all lycka och välgång :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabella - 27 november 2011 15:54


  Jag vill prova blogga på ett nytt ställe, och Devote tycker jag verkar bra om man vill skriva om mode. Därför får ni nu följa mig på:   http://bellasgarderob.devote.se/   Min gamla blogg kommer dock också att finnas kvar!          ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:27


Förrsten hörrni, kom ihåg att tända första ljuset: Detta är från förra året men samma ljus tänds idag:)        ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:03

  Hej vad gör ni idag? Här har vi en stanna-inne-hela-dagen-dag vilket är givet efter igår. Vi tänker beställa pizza och bara ta det lugnt. Kaffe och DH betyder det för mig ;)   Jag har i alla fall tittat runt på klädsidorna som valigt, här är ...

Av Izabella - 26 november 2011 22:22

         Topp Vila (som jag fått), leggins H&M, skor Dinsko, kofta Gina, Armband SNÖ och HMtrend, Örhängen Pieces.   ...

Av Izabella - 26 november 2011 20:55

                 Hej på er! Jag, flisan och Anton sitter här och väntar på att en liten sen middag ska bli klar. Vi pustar ut efter att hela kalaset har åkt hem. Alla dem bästa familjerna var här alltså min, "stora familjen", Antons och ha...

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards