mat mode och livet enligt bella

Direktlänk till inlägg 26 november 2008

vår busschaufför, vår busschaufför..

Av Izabella - 26 november 2008 12:35

Vi har fått veta att vi har blivit särbahandlade av busschaffisarna en massa gånger, precis som jag misstänkt.

Om man kommer och ska hoppa på med hunden och

chaffis nr 1 säger: - Nej, du får inte åka med med hunden!

chaffis nr 2 säger: - ska bara kolla om det finns allegiker ombord först...

chaffis nr 3 säger: - Visst, inga problem.

Har man ganska stor anledning att tro att någon av dem har fel.


Nu har jag och emmi varit och puschat på rektorer osv. på skolan att dem ska göra något åt detta då vi behöver hundarna i undervisningen. Dem har alltså än en gång disskuterat med bussbolagen, och vi ska få veta mer senare då dem behöve prata mer om det kan bli så att det i busslistan är utmärkt vissa tider för djur..


Hursomhelst, det är i alla fall så att om en allergiker redan sitter på bussen när man kommer får man försöka på en annan. Däremot om man själv sitter där med hunden får eventuella allergiker som vill hoppa på senare stå över.

Det är alltså många gånger chaffisarna hittat på sina egna regler och bara nekat utan vidare. "men det där vet ni ju redan" har en av dem vsom blånekat sagt nyligt (eftersom han visste att vi försökt när han körde tidigare). Men det är han som missköter sitt jobb, han ska ju känna till reglerna!!! Dem har även sagt typ "jaja, åk med då. Men om en allergiker vill hoppa på får ni hoppa av". NI GÖR FEL! fattafattafatta!!

lärarna säger nu att vi ska mejla bussbolagen och säga att vi blivit felbehandlade. Nästa gång frågar jag vad han heter och ringer till chefen.

 
 
angelica

angelica

26 november 2008 18:39

bra att någon verkligen tar tag i det där :O
Inte för att jag själv någonsin blivit nekad eftersom jag inte har hund med mig, men man blir alltid lika förbannad när andra som ska med bussen blir det ;S

go for it ! ;D

http://angelicato.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabella - 27 november 2011 15:54


  Jag vill prova blogga på ett nytt ställe, och Devote tycker jag verkar bra om man vill skriva om mode. Därför får ni nu följa mig på:   http://bellasgarderob.devote.se/   Min gamla blogg kommer dock också att finnas kvar!          ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:27


Förrsten hörrni, kom ihåg att tända första ljuset: Detta är från förra året men samma ljus tänds idag:)        ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:03

  Hej vad gör ni idag? Här har vi en stanna-inne-hela-dagen-dag vilket är givet efter igår. Vi tänker beställa pizza och bara ta det lugnt. Kaffe och DH betyder det för mig ;)   Jag har i alla fall tittat runt på klädsidorna som valigt, här är ...

Av Izabella - 26 november 2011 22:22

         Topp Vila (som jag fått), leggins H&M, skor Dinsko, kofta Gina, Armband SNÖ och HMtrend, Örhängen Pieces.   ...

Av Izabella - 26 november 2011 20:55

                 Hej på er! Jag, flisan och Anton sitter här och väntar på att en liten sen middag ska bli klar. Vi pustar ut efter att hela kalaset har åkt hem. Alla dem bästa familjerna var här alltså min, "stora familjen", Antons och ha...

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards