mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under augusti 2008

Av Izabella - 7 augusti 2008 12:51

(Nelly.com) PAJA Jacket


POLY stain dress


Första gången jag är inne på nelly, och måste säga - Me like :)



Av Izabella - 5 augusti 2008 21:36



It feels like all my life is just a big regret

Every bigger thing i decide turns out to be wrong it's like


 

Does such a thing as fate exist

Then, can it get distracted by life

Or does it still continue to take us closer to it's goal

Even if we make a wrong decision?



Just a wonder i have

Av Izabella - 5 augusti 2008 20:37

Jag har ett problem med Lava. Det mesta andra flyter på någolunda i rätt riktning. Men inte det här, en bagatell tänkte jag som förstahundsägare i början. Men nu har det iaf vuxit sig till ett stort problem.


Jag kan inte klippa hennes klor. Det kan ingen heller, inte ens om man är flera stycken som håller i min numera 19 kg tunga flatt. Så fort tången (eller ngt liknande föremål) kommer i närheten av hennes klor får hon panik. När man sen ska försöka klippa måste man hålla i henne med all sin kraft. Hon skriker så man både får ont i öronen och blir illa till mods för det känns som man misshandlar sin hund. Vi kommer åt att klippa i snitt en klo per gång. Förutom det klipper jag ibland en klo när hon sover (hon vaknar om jag tar fler). Detta är allt, och hon har typ hur många klor som helst så ni kan nog fatta att dem ständigt är på gränsen till för långa. Själva klippandet är inte något man vill göra varje dag precis, hon skulle nog börja hata mig då..


De flesta jag pratar med tror att jag överdriver, och säger saker i stil med:

- Det är bara att hålla henne, det ska hon vänja sig vid osv..

Men dem har aldrig sett min hund tillsammans med en klotång. Och förmodligen ingen annan hund heller som är så extrem. Vad ska jag ta mig till ! ? NU börjar detta bli akut, Jag behöver hjälp NU. Klorna blir bara längre och Lava blir bara starkare och starkare.


Hjälp mig någon!  

Av Izabella - 4 augusti 2008 15:55

Första dan på sista veckan...! Känns skönt men ändå inte. Då börjar ju skolan snart ;/Jag har just upptäckt min pokertalang när jag för första gången (tror jag) slog anton, haha. Finally :)


Låter som vi är ett par lata sommarjobbare som spelar kort på jobbet :) Det är vi också. Nä, ta bort lata, vi är bara snabba och vana, så vi hinner göra bort allt till typ en h innan vi slutar. Då är det enda vi ska göra att sitta och vänta på kundorder i skrivarn, och det är ju inte direkt ett heltidsjobb ;P


Nu varnar dem på radion om ett KRAFTIGT regn som ska komma till södra sverige + en massa blåst. Ojoj stackarna. Hoppas bara det inte börjar ragna när vi cyklar hem.. (det där lät ju inte lite ego va) 

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards