mat mode och livet enligt bella

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2008

fear

Av Izabella - 5 augusti 2008 20:37

Jag har ett problem med Lava. Det mesta andra flyter på någolunda i rätt riktning. Men inte det här, en bagatell tänkte jag som förstahundsägare i början. Men nu har det iaf vuxit sig till ett stort problem.


Jag kan inte klippa hennes klor. Det kan ingen heller, inte ens om man är flera stycken som håller i min numera 19 kg tunga flatt. Så fort tången (eller ngt liknande föremål) kommer i närheten av hennes klor får hon panik. När man sen ska försöka klippa måste man hålla i henne med all sin kraft. Hon skriker så man både får ont i öronen och blir illa till mods för det känns som man misshandlar sin hund. Vi kommer åt att klippa i snitt en klo per gång. Förutom det klipper jag ibland en klo när hon sover (hon vaknar om jag tar fler). Detta är allt, och hon har typ hur många klor som helst så ni kan nog fatta att dem ständigt är på gränsen till för långa. Själva klippandet är inte något man vill göra varje dag precis, hon skulle nog börja hata mig då..


De flesta jag pratar med tror att jag överdriver, och säger saker i stil med:

- Det är bara att hålla henne, det ska hon vänja sig vid osv..

Men dem har aldrig sett min hund tillsammans med en klotång. Och förmodligen ingen annan hund heller som är så extrem. Vad ska jag ta mig till ! ? NU börjar detta bli akut, Jag behöver hjälp NU. Klorna blir bara längre och Lava blir bara starkare och starkare.


Hjälp mig någon!  

 
 
angelica

angelica

6 augusti 2008 00:19

bli medlem på zoonen.se
skriv i något forum, man får ALLTID tips där

http://angelicato.bloggagratis.se

 
f

f

7 augusti 2008 16:38

Alltså jag tror faktiskt att det går över såsmåningom. Fel svar kanske, haha, men det är svårt att säga när man inte vart med heller ;D Hugo fick jag ju problem med för nått år sedan. Han blev absolut GALEN vid kloklippning. Men han är ju mindre dock, men det ska nog ändå fungera. Alltså han har blivit mkt bättre och nu är han väldigt duktig (oftast) igen =)

http://prism.bloggspace.se

 
Ingen bild

Emmi

10 augusti 2008 23:19

Du, Bellis, det där låter som Xena i ett nötskal. Jag fårstår till hundra procent hur det känns, girlie! Det är inte så kul att försöka hålla ner en hund som kan dra nästan trippla sin vikt, samtidigt som den skriker öronen av en (speciellt inte då grannarna tittar över staketet ;P) Men Xena har blivit mycket bättre då jag inte har givit upp (även om det blivit några ärr av långa klor) och hon fattat att det går fortare om hon är stilla. Stakars vovve, min lilla tösa.
Men har du fått hennes klor klippta än? Jag ställer annars upp och försöker hjälpa till (om du vill ha/behöver min hjälp) :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabella - 27 november 2011 15:54


  Jag vill prova blogga på ett nytt ställe, och Devote tycker jag verkar bra om man vill skriva om mode. Därför får ni nu följa mig på:   http://bellasgarderob.devote.se/   Min gamla blogg kommer dock också att finnas kvar!          ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:27


Förrsten hörrni, kom ihåg att tända första ljuset: Detta är från förra året men samma ljus tänds idag:)        ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:03

  Hej vad gör ni idag? Här har vi en stanna-inne-hela-dagen-dag vilket är givet efter igår. Vi tänker beställa pizza och bara ta det lugnt. Kaffe och DH betyder det för mig ;)   Jag har i alla fall tittat runt på klädsidorna som valigt, här är ...

Av Izabella - 26 november 2011 22:22

         Topp Vila (som jag fått), leggins H&M, skor Dinsko, kofta Gina, Armband SNÖ och HMtrend, Örhängen Pieces.   ...

Av Izabella - 26 november 2011 20:55

                 Hej på er! Jag, flisan och Anton sitter här och väntar på att en liten sen middag ska bli klar. Vi pustar ut efter att hela kalaset har åkt hem. Alla dem bästa familjerna var här alltså min, "stora familjen", Antons och ha...

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards