mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Izabella - 9 maj 2010 22:15

Hej! Ska börja med att säga att Kattis och Jocke hann inte hit idag men de ska komma till luleå snart igen. Då får jag chansen att umgås med underbara Oscar igen <3


  

Bilden är tagen av duktiga tessa

 

Annars har jag varit med Linnéa. Vi åt lunch på Sub&Co, och satt och snackade ett bra tag innan vi knallade iväg till shopping en snabbis och till sist hem till ett tomt hem på öster. Mannen hennes är visst i Umeå.

 

Vi fixade tacos till middag och sedan satt vi och tittade på flera avsnitt av Halv åtta hos mig och drack te som ett par gamla tanter.

 

Tack Lainaja för en bra dag och tacos;)

 

Vi började prata om vad man inte gillar med sin kropp osv, och jag kan ju säga att du inte är riktigt klok älskade vän, vet du hur många som skulle byta sin pojkvän mot din look?

      

 

Jag vill också fara till Mallorca era fuskisar!

 

Vi drack förresten också Tequlia rose med lite grädde till och det blev rena döden för min mage. Trodde inte jag skulle reagera så kraftigt men på vägen hem när jag promenerade så blev det bara värre och värre. Hade lust att sätta mig med ryggen mot ett träd och grina. Men smärttålig som man är tvingade jag mig ända hem.

Har bara mig själv att skylla!

 

Det är mystiskt det där. Ibland kan jag tåla mer, som för ett tag sedan klarade jag att äta jordgubbar med ganska mycket vispgrädde utan att magen blev mer än bubblig, andra gånger räcker det med en matsked mjölk för att jag ska ligga och krama på golvet typ. Som tur är går det över ganska fort i sådana lägen.

 

Ps.Erik, I want your hat (n your girlfriends ass;)

 

God natt!

 

    

 

Av Izabella - 9 maj 2010 12:08

Jag har alltid varit en sucker för Pripps blå's ölreklamer, till och med innan jag fick dricka dem. Underbara sommar, man får en sån härlig känsla. Den som är på TV nu kunde jag inte hitta på Youtube, jag vill hoppa in i den och vara den mörkare tjejen ;)


Här är en gammal:


Den bästa ölen är blå.

Ni som inte förstår grejen med Pripps Blå, ni förstår inte mycket ni :)


  



Av Izabella - 9 maj 2010 11:21


Gårdagen började 11.23 för oss, hihi.

Hursomhelst så blev det att dra på oss inlinesen och ut! Jag åkte första gången för året och lyckades med att min fot nu är aningen uppsvälld och gör ont. Det än en typ flärp som sticker in och skaver i ena skon om man råkar vara lite slarvig när man snör på dem.


Efter ca 1,5 h så for vi hem igen, åt lite. Jag duschade och fixade mig och drog iväg med buss till Kyrkbyn. Anton bestämde sig för att ta inlinesen dit så han kom efter ett tag. Oscar var helt underbart söt och roligare nu när han är lite äldre. Alltså, svårt att slita sig :)

Så tacksamt barn det där också, alltid snäll och glad.


Det blev grillat, följt av ost&kex och mycket vin. Prat och skratt, precis som en bra familjekväll ska vara. Träffar "lilla familjen" (M, R, T) för lite nuförtiden. Himla kul att träffa Katti&Jocke också.

När jag kom hem, typ 01.30 minns inte så blev det mest att sova.


Anton sa igår "jag ska bo i mina inlines idag" och sagt och gjort! han åkte ju först med mig 1,5 h, sedan till kyrkbyn mm 1 h. Sedan tillbaka ca 0,5 h. Sedan åkte han med pojkarna på kvällen/natten ca 1,5 h.

= Över fyra timmar träning på en dag:P


Nu har vi vaknat för ett tag sedan och den här dagen vet jag inte riktigt vad den bjuder på, kanske ska jag se Linnéa en sväng, och Jocke&Katti&Oscar skulle kanske komma förbi en sväng innan de far hela vägen hem till Pajala.


  


Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards