mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Izabella - 1 januari 2009 22:01


Dröm. Kanske slår den in detta år?

Av Izabella - 1 januari 2009 20:02

Första dagen på det här året har inte börjat allt för bra. Jag hatar min mage! Dem som känner mig vet att jag alltid har haft mer eller mindre problem med den. Nu är jag dock less, det har gått upp och ner i perioder hela livet typ. De senaste året typ under gymnasiet har var det dåligt i början, men sen blev det bättre och bättre kanske i ett år, och nu för några månader sen har det bara blivit värre. Jag får riktigt ont några gånger i veckan numera, ibland varar det bara en liten stund och ibland, som nu, halva natten och hela dan. Ibland biter inte värktabletter och liknande alls, ibland blir det lite bättre. Idag har jag legat i soffan hela dan, gått på samarin och verkligen inte åstakommit någonting.

Drar mig för att gå till läkaren igen, tidigare har dem testat gluten, laktos, experiment med maten mm., utan resultat. Jag vet att det blir värre om jag slarvar med maten och stressar, men faktum kvarstår. Dessutom är jag ju knappt stressad nuförtiden. Får se om det blir vårdcentralen..


Nyårsaftonen blev bra. Dagens början tog oss alla lulebor med storm, jag och Lava höll bokstavligt talat på att blåsa bort bland alla soptunnor, grenar och bråte på vägarna. Blev nästan lite orolig att vinden inte skulle hinns mojna till kvällen (svårt att ta sig någonstans). Sen kuliminerade den i alla fall tillslut som tur var.

Jag och anton bestämde oss ju för några dagar sen att fira ensamma, bara vi. Så vi svek familjerna och allt vad fester heter och började med att hälsa på fanny och en adam ett tag på gränderna. Efter många om och men, förvirrade och stelfrusna hamnade vi tillslut i hans lägenhet med varsin söt kopp choklad i händerna. Väl hemma igen tände vi ljus, åt lyxkyckligsallad och såg film (a good year). Vid 12 öppnade vi såklart champangen och skålade. Somnade tidigt (för en nyårsafton) men med ett leende på läpparna, mycket mer behövs nämligen inte för att min start på det nya året ska bli den bästa tänkbara. I'm yours ;)

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards