mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 14 april 2008

Av Izabella - 14 april 2008 18:57

11 april 08-valpbesök!


Tänk dig att vandra från grans ett par km (jag hade RÄTT! jag är inte helt lost;P) för att komma fram till bölebyn och gunillas gård. Och sen inte ens hinna knacka på innan åtta små svartsötnosar en efter en kommer hoppandes ner för trappan! De skulle nämligen precis ut efter maten. Det berättade gunilla, men det var inte heller svårt att se när hela munnarna var filiga C: dem är bara det otroligtsockersöta man kan tänka sig :D och mina glada följeslagare kunde bara hålla med (gabbi och emmi). Det tog ett tag, många uppknytna skor och bitna öron (ja dem bet i mina örhängen också) och viftande svansar tills dem äntligen kunde göra vad dem kom ut för.


Flattar tar lååång tid på sig att hälsa. Även när dom bara är 6 veckor. När vi en stund senare infunnit oss i det kompostinhägnade köket utan mattor (och skurmoppen stående i stand-by) kunde vi mer ingående granska dem tillsynes identiska små vildingarna. Men personligheten skiljde sig åt, och vid närmare granskning även utseendet. Emmi fastnade för en hane, kullens självständigaste valp, medan jag och gabbi höll oss till tikarna. Gabbi gillade liksom jag alla de underbara tjejerna, men kanske mest den busiga med prick på svansen (tippex-märkning). Men det som kanske var mest otroligt var att jag först höll på att leta efter den omärkta tiken (som somnade i min famt förra ggn) och sen kom en liten valpa där och jag bara "där är hon!" till min besvikelse visade det sig att hon hade en prick på örat, men då kan det ju inte vara hon, det känndes ju så mycket som det.. men sen visade det sig att det iaf var hon, hon hade bara blivit märkt nu. Tycker att det är så roligt att jag kännde igen henne trots att hon bara var 3-4 veckor sist. Kanske blir det hon.


Lördagen ägnades åt att först åka till ahlsell för dem skulle ha firmafest och då skulle jag o fli vara med tessa hos dem men först skulle vi duscha och äta valdorfbeställd kinamat på firman, jummi;D Sen så blev det lite stressigt att få allt färdigt så jag hjälpte till och skära ungefär trehundraelva snittar, citroner och vindruvor, mm. m.. och så sa the boss rolle att jag kunde få det på övertid. så man kan väll säga att jag har jobbat den här helgen.


Söndagen var värsta slappdagen framför TV:n mest. Kl 5 åkte vi till firman och städade, och jag tränade på redovisningen i konferensrummet (för tess och fli). Jag kan inte sluta titta på pappret och riva naglarna!!! Annars alldeles för lite plugg.


Idag var jag jäkligt klantig. Och hade ont i magen. Och var sjukt pissnödig på en och samma gång.

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards