mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Izabella - 27 augusti 2009 07:03

Idag är det näst sista dagen. Känns ganska konstigt och det är deprimerande även om det ska bli skönt att sova ut på mornarna ett tag. Nu har jag ju hunnit vänja mig vid att jobba här, fått rutiner, lärt känna mina arbetskamrater. Imorgon ska jag plocka bort alla spår av mig, mina anteckningar, sparade saker på datorn, alla rosa post-it lappar med kom-ihåg och skriva en sista lönerapport. Kanske aldrig kommer tillbaka. Som anställd alltså, kommer tillbaka gör jag ju naturligtvis då tre av de människor närmast mig jobbar här. Trodde inte att jag skulle ta det så hårt, att inte ha något jobb efter imorgon, jag menar jag har ju sett fram emot att vara ledig, men nu är känslan av att inte veta var och när jag kommer att tjäna pengar igen större än att äntligen få slappna av lite.


Jag ska ju åtminstone bara vara ledig i två veckor, sen bär det ju av till något väldigt vettigt, så för att jag inte jobbar då, behöver jag inte alls må dåligt över. Det kommer att bli skitbra!


En sak har jag då i alla fall kommit fram till genom alla mina jobb. Journalist är fortfarande det jag känner starkast för. Det skulle vara toppen att ha ett jobb där man växlar mellan att sitta på kontoret och skriva, och springa omkring ute i världen. Blir ganska less på att sitta stilla hela tiden och på massagen igår märkte jag hur dålig det är för axlar och nacke (AJ säger jag bara), men det är samtidigt bra och jag skulle inte vilja springa omkring hela tiden heller. Fast det här är ju bara drömmar och tills jag har en kandidatexamen att skylta med kan jag tänka mig nästan viket jobb som helst. Jag kanske ändrar mig eller fastnar någonstans på vägen och hamnar någon helt annan stans än på kurirens nyhetsbyrå (eller någon annan tidning).

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards