mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under maj 2011

Av Izabella - 20 maj 2011 13:20


Hejsan. Dålig update från min sida, datorn har syster lånat och jag har mått allt annat än bra. Gick inte till jobbet idag.


Nu har jag tagit tabletter så värken börjar lätta, känner mig dock fruktansvärt skakig och konstig än. Vad är det som händer?

För attt trösta mig själv gick jag såklart in på H&Ms sida och hittade ett par sommarfynd:


Fint va?  Kan ju säga att jag sneglat på båda dessa ett längre tag och som vanligt lönar det sig att vänta på rean, jag hade ju ändå inte hunnit ha dem än i detta norrländska klimat. haha det är faktiskt en fördel om man väljer att se det så, vi kan handla de mesta sommarkläderna på rea för när vi verkligen börjar använda dem så börjar de i söder med höstplagg :)


Detta hade jag även velat ha:


Men eftersom jag egentligen har shoppingförbud blir det inget mer...


   

Av Izabella - 18 maj 2011 10:32

Ååå jag plågar mig själv med att titta på katt-annonser, fast jag vet att vi inte kan ta en förrän till hösten, annars kommer ingen att vara hemma så det går ju inte. Det är bara det att det har börjat droppa in så många annonser nu när vi går mot sommaren!

Jag lääängtar...

Förmodligen kommer det att bli en "blandras", alltså inte en huskatt/europe som jag först tänkte, utan en katt som är blandning mellan två eller tre rena raser. Eller en helraskatt. Detta eftersom många huskatter har ett vildare temperament än raskatter, alltså passar de bättre i ett hem där de kan vara ute. Det viktigaste är i alla fall att kattungen inte har fått vara ute hos sin uppfödare så den är van vid det.


Vi får se vad det blir men jag vill inte vänta!! :)

 

   Finaste kissen i staden får konkurrens om matte till hösten


   

Av Izabella - 17 maj 2011 15:58

Hej på er!


Jag sitter med en tekopp och sorterar tvätt.

Efter den förra överbokade veckan var två dagar för mig själv precis vad jag behövde. Det och SATC tillsammans med alldeles för mycket kaffe och ballerinakakor är vad jag har spenderat måndagen och tisdagen med. Nu är jag dock i full gång med den störta tvätthögen ever. Helt sjukt, jag vet att jag ofta skriver att vi skjuter upp tvätten men detta står alla rekord. Ensam är jag dock fortfarande då mannen jobbar över.


Jag hoppas att ni alla andra har haft en bra början på veckan och får en bra andra halva med! Min ser hittills ut såhär ungefär:


Onsdag: Ärenden att uträtta, åka till byn och umgås med familjen.

Tordag: Jobb, laga någon god middag

Fredag: Stan med sis?, Pirates of the caribbean på bio.

Lördag: Träning (inlines), middag med mamma och pappa

Söndag: Slö dag som vanligt, handling.


   

Av Izabella - 16 maj 2011 11:57


Jag hade världens bästa helg men sent igår när den var slut så bröt jag ihop. 

Jag är så svag fortfarande så det är inte klokt. Detta var en alldeles för fullspäckad vecka, vilket det kanske inte verkar som från utsidan, men för mig var den det. Det är så svårt att ändra sig. Jag lyckades tänka om, och jag lyckades få lite luft när jag höll på att drunkna.

Men nu är det som om något drar mig djupare ner igen. Direkt jag får minsta lilla nya energin så ska jag anväda upp den igen. Så kommer jag inte att kunna leva. Jag kommer inte att klara mig då. Jag kommer verkligen att drunkna.

Känner en paniken komma krypande. Hoppas den inte hinner ifatt mig.


Jag vill inte skriva så mycket på bloggen om hur jag har mått under det senaste året, egentligen. Ni som är närmast vet nog, det har inte varit bra. Det är inte bra, men det ska bli bra. Jag måste bara försöka lite till.

Måste inse att det tar tid.

 

 

 



Av Izabella - 15 maj 2011 16:35

         

           

   


Puss!


 

Av Izabella - 14 maj 2011 15:50

  En klänning med jättefint mönster jag fått av moster fick bli gårdagens klädval. Second hand!

   

Idag har jag på mig spetstopp och body H&M, legging Gina, jacka Vila och väska scorett. Armband nelly, ring stylebytyra och strumpor lindex.

   Detaljer  


Tänkte också visa ett par skor som var ett riktigt och då menar jag riktigt kap.

74 spänn fick jag dem för med rabatter på nya dinsko. Helt i min stil!

 


Nu har jag under eftermiddagen stått och bakat i mitt kök, lite hemlisar sådär. Snart är det klart och då ska jag åka till stan och träffa Angelica och Isabell för sushibuffé!


Ha en bra kväll!


 

Av Izabella - 13 maj 2011 15:04


Nelly har härmat massor av kändisar i deras stil så man kan köpa "deras" kläder. Båda mina främsta stilförebilder fanns med!!   


Lauren ConradBlake Lively


Tänk om man bara hade lite mer pengar? Just nu är det dessutom ännu svårare att klä sig eftersom kanske två tredjedelar av min klädkammare väntar på att tvättas...


Hursomhelst, jag och Anton ska åka och äta middag på stan lite senare. Först hade vi tänkt gå på bio också men så har I'm number four som vi skulle se precis slutat gå   Det får bli ett besök på Hemmakväll istället. Han är redan hemma btw då han hade komptid att ta ut så efter lunch kom han.

Mitt när jag stod och rengjort ballkongen så vi äntligen ska kunna lägga ut mattor och stolar. Sen ska det inredas med blommor och ljus!


Jag har känt mig lite stressad de senaste dagarna, är så mycket som jag vill och behöver göra men jag får inte ta på mig för mycket. Denna dag är perfekt att bara hänga med min boy och ta det lilla lugna. Vi har även blivit lite dåliga på att hitta på saker (utom att slöa framför tvn) bara vi två, det ska bli bättre  


Glad fredag!

  


 



Av Izabella - 12 maj 2011 21:37

        


Jag träffade en bästa vän och drack latte i solen idag, vad mer kan man begära?

Vi pratade om just det, att försöka känna lyckan i det man har just nu.


Som  Lemarc tycker så är det dem simpla tingen i livet som räknas, hela låttexten är bra..


Ge mej en god gammal vän jag kan lita på
Som är beredd att lyssna och som ringer då och då
Helt utan orsak bara för att fråga hur jag mår


Jag vill ha mänskor runt om mej jag kan höra till
Och låt min hand alltid vara verksam, låt den aldrig vara still
Ge mej styrka att lära av dom misstag jag begår


Det är små simpla ting som gör livet nånting värt...



 

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards