mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under maj 2011

Av Izabella - 26 maj 2011 13:42

Hahahah jag och knivar. Eller kanske jag och mitt klumpiga långfinger. Skulle skära tomat till lunchen för ett tag sedan och tydligen ville jag ha fingertopp i salladen också... Samma finger som jag redan har nästan skurit av förut. De på vårdcentralen sa i alla fall att man bara ska ha det lindat eftersom det ändå inte skulle gå att sy där.

Fint till partyoutfiten imorgon ;)


Hoppas ni har en bra dag idag! Själv har jag tidigare idag bara tagit det lugnt och hämtat ett paket från H&M med en fin blus bland annat. Det var innan den blodiga lunchen det. Nej Anton jag ska aldrig mer bli irriterad på dig för att du inte kan sitta still när jag håller i en kniv...


   

Av Izabella - 26 maj 2011 09:58


God morgon! Sitter här med kaffet och tittar på bloggar, vanliga förmiddagsrutinen vare sig jag är hemma eller på jobbrasten. NU är jag dock hemma. Funderar på att åka till stan igen idag och träffa Flisan och tessan, de ska köpa allt de har kvar inför Spanien. Jag har också några saker kvar på listan och de villa att alla 3 skulle gå, fast jag vet inte. har huvudvärk och ont i halsen. Hursomhelst, har även ett mindre problem vad gäller kläder:


Hittade inga jeans igår fast jag letade. Antingen är de för höga i midjan (vilket inte går pga mina magproblem, har redan flera såna som jag bara använder jättesällan) eller så är går de inte att knäppa trots att de passar i benen. Jag har breda höfter och smala ben. Platt rumpa haha.

Det är det andra jobbiga med att prova jeans, man måste ta av sig byxorna i en liten skrubb med speglar runt omkring. Jag som inte tränat på ett halvår tycker inte att det är en sådan hit. Saknar mina vältränade lår och bullrumpa.

Det var också lättare att hitta jeans med den kroppsformen!


Vill ha ett par vanliga skinny med låg midja och ett par bootcut.

Funderar på att beställa. Hon till vänster verkar ha lite mer min kropp, kanske dem?


Var handlar ni denim?

Jag är ingen sådan som köper jeans för uppåt tusenlappen, utan vill nog att de ska vara lite billigare. Igår fanns det inget på H&M, alla storlekar var slut, och på Gina var problemet det jag skev ovan. På Bikbok passar S bra men är rädd att om jag går upp minsta lilla kommer jag att tycka att de är för tajta... vet inte. Detta är i alla fall mitt nuvarande klädproblem, har inga jeans överhuvudtaget som jag vill ha på mig (mer än de med hög midja om magen råkar vara osvullen)


 


Av Izabella - 25 maj 2011 15:12


Jag sprang även på en höggravid gammal klasskompis som fick sitta brevid mig på bussen. Det pirrade till av längtan inom mig, så himla spännande!

En dag hoppas jag få vara med om egna barn.


Jag älskar åldern jag är i nu, mellan 20 och 30 händer det mycket. 

Allt är så spännande när man tänker efter, det känns verkligen hur man bygger upp sitt eget liv. Som man vill. En av de roligaste sakerna med dessa år är att det dyker upp bebismagar lite här och var.

So beautiful!


 



Av Izabella - 25 maj 2011 14:41

 


Idag har jag varit på gott humör, det är varmare här i Luleå idag - blåser ljumma vindar. Det är medlemsdagar på The body shop så där fyndade jag en hel del.

Detta kom jag hem med från stan:


         

Ansikskräm som ska testas då jag fått jättedålig hy!, STOR bodybutter shea, bodybutter lemon, bodyscrub grape + skrubbhandskar från Bodyshop:)

Byxor från H&M och två par söta hotpants, hårinackning. 

Sedan var jag tvungen att köpa ett läppstift från Rimmel, nu är det upp till bevis;)

Ibland när jag köper såna här lyxiga och roliga saker är det kul att visa er.

Igår hittade jag två som sagt ett halsband och en klänning:      

H&M in my   


Kort sagt en härlig ledig dag till :)


 

Av Izabella - 24 maj 2011 19:52

Hej på er!


Idag har det varit en skön ledig men kall dag. Det här vädret är ju minst sagt oberäknerligt...man vet inte vad man ska ta på sig!

Jag åkte till stan i alla fall efter en dag av städning och SATC. Där sprang jag på Sara en sväng sådär spontant och sedan slutade Emma så vi möttes upp   

Vi suktade efter alldeles för mycket smink men det slutade med att jag fyndade två linnen, ett superfint halsband och ett läppstift.

Imorgon blir det en ny sväng eftersom jag inte orkade prova det jag skulle idag vilket var jeans. Är i sjukt stort behov av det nu eftersom jag inte har ett enda par som sitter bra eller som jag vill ha överhuvudtaget. Haha.


Angående make up så är jag mycket nyfiken på detta märket:

Verkar vara riktigt bra produkter som är liiite billigare än mitt vanliga Maxfactor/isadora osv.


 





Av Izabella - 23 maj 2011 06:55


God morgon Måndag!


Igår kom mammas bror Tomas och hans Paula och hälsade på i huset, samtidigt som jag gjorde det. Allihopa sov över också så det blev trevligt. Paula är en sådan människa som alltid får mig att skratta   


Vidare så kom Gabriella också som jag inte träffat sedan i februari när hon åkte iväg utomlands så nu hade hon mycket att berätta om äventyren i Spanien och framförallt Israel. Bruna Gabbi med nästan platinablont hår naturligt!


Den enda nackdelen med att sova över i byn är att jag inte kan sova, sover kanske två timmar under nätterna, men är det bara då och då så funkar det. Jag är glad att slippa konstanta sömnproblem under längre perioder/år som jag haft förr.


Nu kör vi nya veckan! Den händer mycket kul. Synd bara att jag inte kan ta massage idag på jobbet pga förkylning. Blir hemmamys efter hemkomst i alla fall då jag är så trött. Och så duktig! för denna vecka ska inte bli fullsmockad med aktiviteter så fort det blir en ledig stund, utan då kanske det istället blir Sex and the city- pauser med jämna mellanrum, älskar att det går att se om serier fler gånger och de är ändå lika bra. Om det är någon som vinner i hälsa genom att se på TV så är det jag. Jaja nu börjar telefonen komma igång, Ciao!


 

Välkommen är också Alfred. Mitt kusinbarn som föddes igår, så himla roligt. Oscars bror är det. Längtar tills vi får träffa honom.

   

Av Izabella - 22 maj 2011 14:16


Spenderar tid med mer mensvärk och i internetshoppingens värld.

Var och varannnan dag är det jumpsuit eller långklänning (idag) som gäller för mig nu under våren. Jag fullkomligt älskar detta mode, bohemian chic eller lyxbohem, vad man än vill kalla den största av sommarens stilar så är den jag!


Maxiklänningar, Jumpsuits, Stora väskor, Guld, Stora smycken, Armband, Gladiatorsandaler, 60-tal,  Mönster, Frukt, Djurmönster, Brunt, Beige, Spets, Starka färger,  Kavaj, Hatt, 80-tal mm mm allt som jag gillar. Självklart finns det andra stilar också denna sommar, som minimalism, sportigt och pasteller men jag föredrar denna!

Jag har äntligen hittat något att beskriva min stil med och det är Lyxbohem. Även om jag gillar att testa nya saker och missmatcha, tex med lite rockinslag varvat med rosa.


En av de roligaste trenderna är frukt på kläder. Jag har hittat denna:


 Vad passar inte mig bättre än citroner? Om man ska välja frukt som är ett måste på något plagg i sommar :)

denna är från Gina.


Nu ska jag gå in på min favoritbliogg;

Engla är en pingla som har en väldigt fin stil och är en av mina stilikoner. Tänk om jag kunde byta garderob med henne? Dessutom har hon mitt drömliv.


 




Av Izabella - 21 maj 2011 14:51


Hoppas ni alla har en bra lördag!

Jag sitter och smuttar på ett glas vitt och äter detta:Det ska ju vara en fest som sista måltid.

Min (sista dag) lördag har börjat betydligt bättre än fredagen så detta kanske är ännu en bra helg trots allt. Dock har jag en hemsk mensvärk som inte vill ge sig... försöker bedöva mig med vin;)

Lite senare ska vi åka till mamma&pappa för lite grill och lördagsmys  


Igår var det Pirates of the Caribbean On stranger tides som skulle ses under kvällen. Jag mådde fortfarande inte så bra men följde med i alla fall för godis och en film att försjunka mig i, häftigt med 3D! första gången för mig.

Det var jag, A, flisan, john, Arvid och Sajmon som gick. Lyckat!


 



Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards