mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Izabella - 18 april 2011 18:58


Såg bilder jag tagit i november förra året, nakna bilder på formen that is, som jag skulle ha för motivationens skull. Herregud vilken skillnad! att man inte kunde fatta det i stunden, hur fit man var, utan det är nu efteråt som jag grinar över hur otränad jag blivit. Den tjejen hade för fan nästan magrutor och ben som hette duga. Men jag vet varför så det är ingen idé att sörja, plus att jag vet hur snabbt jag kan öka muskelmassan så det är bara att se fram emot dagen då jag kan träna på riktigt igen!


Nu är jag supertrött så sitter här med min kaffekopp...


     

Kaffe och mörk choklad är bästa pigg-kuren, dessutom är det nyttigt! (med måtta;)

Nu har jag gjort en deal med A som innebär att han fixar min cykel och bär ner den medan jag diskar, vilket jag ska börja med nu...


   

  

Av Izabella - 18 april 2011 17:27


Gjort idag:

  • Tränat
  • Ätit kyckligsallad
  • Nästan blåst iväg
  • Fixat ärenden på stan, glasögon och annat *hemligt*
  • Kommit fram till att jag denna månad varit sjukt dyr och jag är pank!
  • Kommit hem och lagat middag

Nu ska jag bara ha en lugn kväll med mig själv och om en stund även min andra halva. Det blir lite jobb för mig denna vecka i alla fall; Imorgon, onsdag och torsdag eftersom Lindas barn är sjuka. Passande ändå då jag behöver alla pengar jag kan få just nu! Vet inte vad som hände här, har vänner som sagt att denna månad var tuff ekonomiskt men jag har inte insett att det är samma sak som gäller för mig, förrän nu hehe...


 

Av Izabella - 18 april 2011 12:27


Så var det måndag igen va?


Jag har precis avklarat vårens första löprunda! Konditionen är så dålig att jag nästan skäms, men jag behöver inte ursäkta mig eftersom jag inte tränat kondition mer än powerwalks på flera månader och jag får inte ens träna hårt.

Därför drog jag på mig skorna idag, och kommer även att göra det andra dagar - med en känla av inga som helst krav på mig själv, bara för att rensa tankarna och få lite mer energi. Det fungerade och det kommer att bli min utmaning att ha samma tänk när jag springer loppen, bara ta mig runt i min egen takt och skita i tider.


Även om man vill träna upp sig/ gå ner i vikt och eller klara ett lopp på en viss tid så tycker jag inte att man ska gå ut för hårt. Är du ovan löpare speciellt, du kommer bara att skada dig. Även 5 km efter en hel vinter utan konditionsträning kan vara alltför mycket. Jag har överansträngt mig förut vilket ledde till benhinneinflammation som gjorde ont. Jag lyssnade inte på den varningen utan försökta bita ihop vilket i sin tur ledde till att jag alltid måste ta det extra lungt eftersom jag nu har extra känsliga benhinnor.



Att ta ut sig i början av våren är därför inget jag rekommenderar. Man ska alltid börja med rejäla powerwalks, sedan öka med mer och mer löpning. Vill man verkligen bli en riktig löpare eller kanske orka löpa regelbundet hela sommaren, så är det också ödestigert för motivationen att sätta för höga mål tex. "jag ska springa varje dag", "jag ska klara en mil på tre veckor". Sätter du för höga mål med träningen kommer du att misslyckas och slå på dig själv för det. Det gör att du tappar självförtroende och det är svårare att komma igång igen, om du ens gör det. Att springa varje dag är inte bra heller man måste ha vilodagar för att nå resultat, så är det med all träning och speciellt detta. Du kommer bara att bryta ner dig om du faktiskt lyckas upprätthålla den träningen en längre tid. Det är under dygnen efter ett träningpass som kroppen bygger musker, läker och bränner fett!


Nu ska jag äta upp min kyckligsallad för sen måsta jag iväg!


 

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards