mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Izabella - 4 april 2011 18:01


De senaste fem åren har jag jobbat större delen av somrarna, speciellt förra då jag jobbade Maj-September, 07-16 varje vardag + övertid.

Så kommer det nog att bli denna sommar också. Därför är jag så otroligt tacksam för att jag får ha såna fina dagar som dagen idag har varit, då och då nu istället. För solveckan i spanien, det kommer jag att behöva! och för alla fina människor runt omkring mig som stöttar mig.

Då kan jag kan försöka samla på mig all den energi jag bara kan inför jobbhalvåret.


Ni vet hur jag mår just nu, de flesta i alla fall. Jag vill inte skriva så mycket om det här i bloggen, men för en "vanlig" människa kanske det är tufft att aldrig vara ledig. Jag är ingen vanlig människa, jag är för mycket människa. Det brukade funka, tills nu i vinter. Då jag inte helt oväntat, tog slut.

 

Men just idag känns det faktiskt lite bättre, jag får sådan fin energi av alla mina fina vänner och familj, ni är guld värda.

 

 



Av Izabella - 4 april 2011 17:34

  

Jag har haft världens bästa lediga dag idag. Vaknade sent och gick upp och år frukost framför vänner. Senare drog jag på mig träningskläderna och gick ut i regnet för en powerwalk, urskönt! Väl hemma igen blev det lite lättare magträning innan dusch och sedan har jag suttit och sett på denna film:

Jag älskar verkligen kläderna, låtarna - ja allt. Det är ju SATC so what else?


Mitt i filmen plingade det på dörren och där står Anette med sin mamma Anne :) De kom bara förbi en liten sväng men de hade med sig så fina blommor och godis till mig vilket gjorde mig sååå glad. Tack!

    

Nu väntar jag på min man som ska komma hem och äta viltskav i pita med grönsaker med mig...

 Och juste:

En annan överraskning som verkligen gjorde min dag fick jag när jag kom hem från powerwalken, så nu är denna örn påväg hem till mig:



  Tack så himla mycket!    


You with the sad eyes
don't be discouraged
oh I realize
it's hard to take courage
in a world full of people
you can lose sight of it all
and the darkness inside you
can make you fell so small

But I see your true colors
shining through
I see your true colors
and that's why I love you

 


Av Izabella - 4 april 2011 13:46

Mellis idag är yogurt med mandel, pumpafrön, hasselnötter, linfrön och kanel :)


Under tiden kikar jag på webshops, de har börjat lägga ut klänningar till studenten nu. Om det var jag som skulle gå ut detta år skulle jag velat göra det i någon av dessa:


Full Lace Dress SEK 349, Angeleye - NELLY.COMPolly Dress SEK 499, Jarlo - NELLY.COM

Bella   Spets


Tänk att det var två år sedan för mig. Fast det känns som ännu mer länge sedan, som en annan tid.



Nästan alla bilder på mig är fula den dagen, mycket för att jag inte var så glad som jag kanske borde ha varit. Tar man kort på en ledsen person brukar det inte bli bra. Hoppas er student blir bättre än min och..

Hoppas er Måndag är bra!!


    



Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards