mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under februari 2011

Av Izabella - 12 februari 2011 21:08

Älskade, finaste Brolle! Hur kunde jag inte veta att du skulle vara med i melodifestivalen? Nu har du gått vidare i alla fall...:)

För även om jag missade din låt vet jag att du var bäst. Fuck, nu var det Sanna som fick flest röster...

  

Av Izabella - 11 februari 2011 08:49

kaffe och sex (and the city) is my life right now.


FREEEEEDAAAG!

 

Igår skrev jag bara ett råärligt och ångestladdat inlägg. Jag tycker egentligen inte om att skriva sådana inlägg här eftersom jag vill ha detta som min egen positiva vrå av världen. Ibland måste det dock skina igenom i alla fall, annars känns det lite falskt eftersom jag inte heller pratar så mycket om hur jag mår just nu. Det är väl inte toppen, that's all I say for know.

 

Nu ska jag göra mig iordning!

 

        

 

  

Av Izabella - 10 februari 2011 11:22

Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till

Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann

Nu har jag nått botten. Jag har kanat, hasat ner, ner för branten. Försökt in i den sista att stå emot. Tillsist ramlade jag i alla fall. Det är en grop, ett hål i marken. Den är svår att ta sig upp ur. Jag är så trött. Gräver i den fuktiga marken med skitiga naglar, försöker hitta något ätbart. Lite energi. Sedan ska jag ta mig upp igen, ett steg i taget. Inte riktigt än, måste vila lite först. Sedan ska jag ta ett steg i taget upp. Se solen på riktigt igen. Ett steg i taget.


Ni måste låta mig vila lite innan ni hjälper mig upp. Jag måste få ligga här nere på den skitiga jorden och samla krafterna. Kom och ligg brevid mig lite, men hjälp mig inte upp. Än.


  

Av Izabella - 10 februari 2011 10:47

Snyggaste klänningen från H&M's nya partykollektion just nu.


  


Av Izabella - 10 februari 2011 10:07

Bild från Linnéas och Moas fest i lördags. Härliga människor, här jag, bästa Emma och Nina.

 

Igår bröt jag ihop, minns knappt vad jag sa till Anton, bara att jag grät.

Grät och snorade och blev arg för att han bara tittade på TV.

Ibland krävs det att en annan ska säga någonting till mig för att jag ska förstå det själv.


Nu ska jag släppa alla krav några veckor, bara vara ledig. Semester. Det har jag inte haft på riktigt på fem år. Härligt ska det bli.

 

Nu ska jag lära mig att säga nej till mig själv också, andra har jag blivit ganska bra på att neka nu, men jag är min egen hårda chef. Som ska ta semester nu, jag ska lära mig att ta det lungt, ännu mer. Annars vet jag inte vad som händer.

Nu är jag slut. Jag är så trött.

 

Sköt om er!


  



Av Izabella - 9 februari 2011 21:36


Hej onsdagkväll.

Har just avslutat ett av mitt livs längsta samtal, det behövdes.

Nu slår jag på sex&the city, hehe det börjar bli min kvällsrutin...Bra!

det behöver jag.


  

Av Izabella - 8 februari 2011 08:06

God morgon!


Maskinerna snurrar i tvättstugan och jag sitter och äter frukost, om ett tag är det dags att gå och lägga i nytt. Fram till lunch har jag bokat och senare blir det nog en sväng mot stan, har massor jag måste fixa där.


Takskottarna är här igen, de är små gubbar som får det att låta som om taket ska komma ner. De är lite irriterande men nödvändigt antar jag. En gång när jag klädde på mig i sovrummet så kom det plötsligt upp en hisskorg alldeles utanför fönstret med en av dem i. Bara några meter ifrån mig där jag stod i bara underkläder... inte ok!   


Hoppas ni får en bra dag!


  

Sex

Av Izabella - 7 februari 2011 18:17


God kväll! Lasagnen står i köket och jag sitter ensam med min sex and the citybox. Mannen har migrän ikväll och jag varken orkar eller har lust att göra något vettig själv. Så kan det vara ibland.


Detta recept använder jag och det blir supergott! i alla fall om man som jag är lasagne-älskare.




  


Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards