mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Izabella - 2 februari 2011 19:36



     

Jag idag


Den här dagen har varit väldigt mycket hit & dit haha

På schemat stod det "träffa Fanny" och så skulle jag åka till LTU och fixa några saker. Alltså först dit, sedan till stan där jag träffade F och vi gick en sväng innan jag följde med henne till hennes farmor och farfar och lite annat.

Kul att träffa dig vännen!

Sedan hem. Nu sitter jag här med tekoppen.


Ibland kan man ju undra. Hur tänker ni?

Jag tycker att den viktigaste uppgiften för en förälder är att försöka förstå sitt barn och stå bakom det som ett stöd genom hela resan kallad livet.

 

Till en början som en liten kompass som visar vilken väg som är mindre skumpig och leder någon vart. Men med tiden måste barnet få göra sina egna misstag. Välja vägar som inte leder någon vart och hitta nya. Pröva hur den egna kompassen fungerar. Tillslut har det ju blivit vuxet. Då får man försöka lämna pekpinnarna på hyllan och inse att ens lilla bebis inte är liten längre och att ansvaret är borta. Bara stödet borde man ha kvar. Råden när de vuxna barnet vill ha dem.

 

  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards