mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under november 2010

Av Izabella - 4 november 2010 17:27

jag skulle vakna mitt i natten
och gå upp och ta en långpromenad
jag skulle låta blicken möta andra ögon
i en främmande stad
jag skulle inte ha så bråttom
med att träffa nån ny
jag har rätt mycket med mig själv
precis som du
jag skulle andas i det tomrum som blev över
om du lämnade mig nu


jag skulle sitta på ett tåg mot Paris
och låta Stockholm va
jag skulle få den tiden över för mig själv
som jag sagt att jag vill ha
jag skulle unna mig att drömma
hundra mil genom Europa
om en främling
lika tillitsfull som du
jag skulle pröva mina läppar mot nån annan
om du lämnade mig nu


jag skulle kunna leva utan den där blicken
som får mig ur balans
jag skulle sakna den där stunden som vi har
när vi till slut har blivit sams
jag kanske skulle söka upp
kontakter som jag tappat
som jag varit med
förut nånstans
jag antar det finns nån du skulle ringa
om jag inte fanns


men jag skulle aldrig ha tålamod nog
att bli förstådd
ingen känner mig
så väl som du


Vi har det så bra nu och jag ryser när jag lysstar på denna låt, hoppas av hela mitt hjärta att vi aldrig kommer att stå inför detta val.  


Jag skulle fastna i min ensamhet igen, om du lämnade mig nu.

Av Izabella - 4 november 2010 10:44


Nu gäller det att ta något att äta och sticka iväg på veckans hårdaste pass, spin/core. Puss!  



  

Av Izabella - 4 november 2010 10:12


I ett försök att göra mina hopplöst sköra naglar lite starkar och finare testar jag nu dessa två produkter. De blir nog fina rosa i i vilket fall som helst, och kanske kan det växa lite...blev rekomenderad denna nail hardener på parelle:)


+

 

 

  

 

Av Izabella - 4 november 2010 09:49

ur hm's vinter fest-mode. Jag är såå sugen på att unna mig något fint till julen.

       


velar mellan om min julkapp till mig själv ska bestå av nya lyxiga underkläder, något fint smycke eller en klänning. Eller lite av varje, vi får se ;)

  

Av Izabella - 3 november 2010 18:13


Hej! Idag har det varit en lååång skoldag...

Ny kurs igen, nya lärare och engelska böcker.


Fast Mitt på dagen tog jag, Lina och Sara en härlig långlunch på salladsbaren. Måste verkligen rekomendera deras otroligt fräscha mat, om man vill lyxa till det lite exta. Velade mellan dagens räksallad eller en med renstek. Tog räkor för det blir det så sällan här hemma när mannen inte gillar det hehe. Men ska tillbaka snart hoppas jag för rensteken ;)


Ha det så bra emmis nu när du drar till solen.


  



Av Izabella - 2 november 2010 09:59


Lunch-Pilates tror jag förresten att jag ska satsa på idag. Måste bara hinna med bussen först, efter att jag hämtat tvätten. Det ska jag göra nu!


Resten av dagen betår i att träffa snygg-Emma en sväng innan hon drar till Egypten och sedan handla med gym-Anton :)


Däremellan hade det passat att hinna med en garderobsrensning, kläderna ramlar nästan ut när jag öpnnar. Bra att hinna med såna där skjuta-upp grejer innan denna läsperiod verkligen tar fart. Kram!


  

Av Izabella - 2 november 2010 09:45


Tvättar. Rolig sysselsättning från 07.00 va? haha vi skjuter alltid upp det och sedan får någon offra sig då det aldrig finns bra tider. Tur att jag går skola olika olika dagar. Nästa lägenhet (eller hus) ska ha tvättmaskin inne! eller plats för en. Tycker jag att det är jobbigt att tvätta åt oss två så kommer det ju förhoppningsvis inte att bli lättare med åren.


Så många drömmar.

Så mycket oro

Så mycket hopp

 





  


Av Izabella - 1 november 2010 21:53

  


Jag hade egentligen massor att göra, men jag tog den där mysiga hemmaeftermiddagen och kvällen som jag egentligen behövde igår. Har lagat lax på saltbädd, bakat bröd (både svärfars recept hihi) och sett The killers (komedi), den var bra! När jag åkte för att köpa jäst köpte jag även med tidningarna och choklad. Det var mycket efterlängtat, fick pengar bara till det av mamma när jag hade namnsdag.


Den nys kursen verkar bra också, så idag har det kännts bättre.

  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards