mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under september 2010

Ja!

Av Izabella - 13 september 2010 22:22

  

Du har hunnit vara med under några av mina bästa stunder i livet, men fler kommer det hoppas jag.

 

Ibland vet man bara.

Jag tror att det man kan besluta sådär på en gång, utan betänketid, är de besluten som blir rätt. Känner mig så lycklig just nu!


Jag vaknar bredvid dig
stryker håret från din kind
jag är så glad att du är min
du är så vacker när du sover
du har nått som ingen annan har
du är så underbar
å jag ser i dina ögon
att du känner likadant


jag vill dela mitt liv med dig
du skapar värme inom mig...

  

Av Izabella - 11 september 2010 13:59

 Hej! Idag jobbar mannen så jag har lite egentid hemma. Fast snart ska jag hoppa på bussen hem till byn och göra mig fest-klar med mamma och syster, vi ska till Linnéas mammas födelsedagsfest.



Kram!


  

Av Izabella - 10 september 2010 18:48



Jepp, jag har trillat dit. Nya träningsskoarna kunde ju inte bli några andra ;)

Dessa tog jag hem idag!



  

Av Izabella - 10 september 2010 10:31

 Hej! Det är fredag vilket för mig denna vecka betyder både att det är hemmapluggardag pch start på helgen. Jag vaknade dock med mer ont i halsen än vanligt, men jag tänker inte bli sjuk om ni trodde det, inställningen är nämligen allt! ;)



Och jag tänkter inte bara plugga hemma, planen är att åka till stan på en timma, träffa mor om hon fortfarande är kvar där, fixa några ärenden och sedan sätta mig på något café och leka Carrie, fast istället för en Mac har jag en trave psykologiböcker. Efter det ska jag möta upp syster som slutar vid 15-tiden.

Promenad hem sen? Perfekt!

Ikväll jobbar inte mannen hela kvällen så jag kan varva läsandet med pussar...


Hoppas ni får en bra fredag.


  

Av Izabella - 9 september 2010 18:15

 Idag vaknade jag med ont i magen som blev värre så jag valde att skippa studie-teknik-föreläsningen. Tur att min nyfunna vän Sara kunde ta aneckningar till mig, för bättre studieteknik såhär innan man riktigt kommit in i det hela behöver nog de flesta. "Det känns som om vi läser 200%" som Sara sa. Ja, jag kan bara hålla med. Högt tempo är det!


Senare när jag återhämtat mig så behövde jag inte skjuta upp styligrundan med Gabbi som resten av dagen har bestått i. Ny årstid= nya kläder för vår vän som bjöd mig och Angelica på lunch på Exotic.(Igen!!? hjälp). På söndag har jag och Anton en heldag tillsammans (vilket jag verkligen ser fram emot) och då planerar vi att äta på Baan thai. Alltså Kinamat 3 gånger på en vecka, undrar vad Anna skipper skulle säga om det?? haha. Tack för en bra eftermiddag :)



Ha det!

  



Av Izabella - 7 september 2010 19:42

...har jag ätit buffé två gånger!  :D


Det började med att jag mötte upp min fina syster på stan. Vi gick ett tag innan vi satte oss på Exotic för deras underbara lunchbuffé. Lite kläder och annat hittade jag också men köpte ingen nu.

Detta var jag dock sugen på att investera i:

HM

Gina


Senare träffade jag Sara (från skolan) och kunde åka med henne till aurorum för ett par föreläsningar. När vi slutade efter fyra så åkte vi direkt till stan igen eftersom alla studenter blev bjudna på tacobuffé idag på kulturens hus.

Vi satt ute alldeles på ballkongen, nästan sommarvärme var det och hur härligt som helst!


      


Nu är jag hemma och mer skola väntar, men nu har jag energi igen. Solen hjälper verkligen för vädermänniskor som mig. Det, och mycket god mat!    


  

Av Izabella - 7 september 2010 09:04

Lufttorkad skinka. Gud så gott! Igår gjorde jag en färst pasta med broccoli, bönor och denna skina. Idag har jag den på mackan    

  

Av Izabella - 6 september 2010 21:57

 Idag har det varit en ganska hård men bra dag i skolan. Gillar min klass!


  • Jag har insett några bra och dåliga saker också, jag tror att det är bra för en själv att läsa psykologi också, det är som om man kommer fram till varför man har reagerat på olika sätt förut, vad det innebär/kan bero på att vara deprimerad osv..

Nu sitter min hårt arbetande man här bervid, han är såå bra. Idag kom han hem typ 20 och bara det faktum att han jobbat konstant i ca 1,5 år visar på detta, du är så himla flitig min Anton, det behöver jag ingen psykologi för att tycka! 


  

  

Puss!

 

  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards