mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 2 september 2010

Av Izabella - 2 september 2010 22:24

Juste, imorgon ska vi till  också så det blir nog inte så mycket skrivet på bloggen. Desto mer inredning - hoppas jag! Vi har en tvåsidig inköpslista (A4-skojjar inte) haha så en del kanske vi hittar där i alla fall. Både jag och mannen har ledigt, sen tänker jag köpa massor med godis från Candyworld också, har längtat hela veckan...  


  

Av Izabella - 2 september 2010 22:14

Oj oj oj, nu är den här dagen slut.


Jag har så svårt att att koppla bort skolan efter att jag slutat plugga och börjat göra något annat. Det är som att jag ändå känner mig stressad och hjärnan går på högvarv. Det funkar ibland, som tidigare idag badade jag badkar, men nu när jag ska se på TV gnager det i hjärnan hela tiden.

Detta problem har jag alltid haft, och det är så onödigt, man måste ju ha pauser för annars lär man sig ju ändå ingenting. Har ni något tips på hur man kan lära sig detta och kunna fokusera bättre när man väl sitter där med böckerna istället?


Tipsa gärna i kommentarer!

 

 

  

Av Izabella - 2 september 2010 12:25

Hej igen. Nu har jag tagit en lång paus med lunch (laxmacka) och badkarsbad.

Väntar på att teét ska bli klart också har jag gjort en till rostad macka, fast med hjortronsylt den här gången, ja det är jättegott - prova ;)


Om man känner sig stressad, orolig, trött eller ledsen. Vad som helst egentligen, så är det underbart att bada badkar tycker jag, då blir man lite mer avslappnad.


  

nyss.

Passade på att peela också och såklart en skön bodylotion efteråt.


Snart fortsätter jag med detta:

     


kramar

  

Av Izabella - 2 september 2010 08:46

Mamma ville att jag skulle lägga in en bild på min tattoo, varsågod, du får två :)

fast den syns inte så bra på första. Den andra är just när den var gjord.

Klicka på dem så blir de större, tror jag.


    


Resten av dagen var bra igår. Mycket som hade med skolan att göra, men Emma kom också förbi en liten sväng på te och catch-up.


Idag börjar jag inte förrän halv fem, men tills dess ska jag försöka förstå lite mer av psykologins historia. Lite blogginlägg och annat kanske hinns med också. Hoppas ni tänker ha en bra dag!

 

Denna dag för två år sedan skrev jag ett inlägg som var ganska likt hur jag har känt mig den senaste tiden, fast allt ljusnar nu. Jag lever och andas. Livet blir vad jag gör det till.

 

Lyckan kommer till dem som skrattar! Var dagens citat igår.

 

  

 

Av Izabella - 2 september 2010 08:31


Godmorgon!

Alltså nu måste jag på en gång berätta vad som hände igår kväll. Jag skulle fixa smoothie och monterade ihop den. Testade så den fungerade. La i lite glass, massor av bär och mjölk. Satte igång den. Efter ett par sekunder började den ryka och stinka. Jag blev rädd och drog ut kontakten, då började all smoothi flyga ut från botten! Jag fattade ingenting, tillslut var all smoothie på bänken och blendern trasig. Tror jag i alla fall, ingen vågar väll starta den nu? Det har ju varit vatten och skit i hela systemet.

Jag lyckades skräma Anton för när den började ryka började jag skrika och han kom springande, trodde att jag skurit mig eller något. Förlåt! Men jag blev ju rädd och ledsen, min present från the in laws är trasig   


Detta var innan jag startade den, tänkte blogga om det:

  

  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards