mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Izabella - 26 augusti 2010 20:34

 Jag bakade minipajer med rabarber och hallon:) De blev jättegoda!

Tänkte ta bild men glömde..


Såhär gjorde jag ungefär:

(Räcker till typ 5 personer, en stor form eller enportionsformar som jag använde) 


Ugn: 225

Fyll formarna med rabarberbitar (typ 1x1 cm) så det nästan täcker botten. Strö dit några hallon också. Både hallonen och rabarberna kommer från mamma & pappas land i byn, jag tog dem direkt från frysen.

Sedan blandar du

- 1,5 dl mjöl

- ca 2 tsk vaniljsocker

- 100 gram smör

- Lite mindre än 1/2 dl socker, efter smak.


Nyp ihop detta till en smuldeg som det kallas. Lägg över det i formarna.

Ha i ugnen tills de är lite bruna på toppen. Låt svalna lite och lägg på några skopor vaniljglass eller servera med vaniljsås. Himmelskt...


  


Av Izabella - 26 augusti 2010 11:30

Hej igen! Har haft en riktigt slö morgon, men det får man när man är både ledig och sjuk. Har sett på Godmorron Sverige, lyssnat på p3 som Blondinbella var med i och ätit frukost med müsli, macka och kaffe.


Tänkte nämna en annan sak som jag också gjort under bloggpausen:'

Ätit en av världens godaste maträtter såklart! De har jag och Anton planer på att fixa ihop ikväll med och bjuda Flisan, tessan och John the man på :) Följt av rabarberpaj a la Bella, om jag får ihop det.

  

Nu ska jag i alla fall ta mig en titt på lönen som förhoppningsvis rullat in på kontot och sjunka ner med nya IKEA-katalogen...sedan lunch!


  

Av Izabella - 26 augusti 2010 09:55

Okej då, jag bloggar väl då :) Jag ska skriva om det som är positivt även när jag tycker att det mesta är negativt. Det är ju så jag vill leva, låt positiviteten flöda...

Jag kan inte lova att jag ska skriva mycket, men en del i alla fall   


Kan ni gissa vad jag har gjort för att muntra upp mig?

Här är lite axplock:

  

Yes yes alla gånger. Många påsar... Men nödvändigt då jag knappt hade något att ta på mig efter min massiva garderobsrensning.


Sedan har jag också varit på en superhärlig middag på Allstars!

Emma, Linnéa och deras killar Pierre och Erik. Det känndes så bra att vi tre ändligen var tillsammans. Jag tog några pic med min mobil som är asdålig om det är mörkt:

   

   


De 3 sista är från emmas blogg.


Anyway, jag tog en JÄTTEgod, JÄTTEstor och JÄTTEmättande 180-grams Allstarburgare. Den höll ända till frukost dagen efter. Eller tillsammans med vin, cider, en stor jordbubbsdaiquiri - kolla ovan :) Plus godis hos Linnéa som jag egentligen inte orkade men på något sätt ändå fick i mig. Det blev en massa prat om allt möjligt bland annat inredning och spelande för våra manliga vänner...

Oj vad våra killar är olika. Men de är så söta allihopa!







Varit på stan flera gånger, därifrån kommer ju alla påsar ni såg högre upp^^ fikat och träffat båda mina underbaringar Emma och Linnéa på tu man hand. Roasters som vanligt. Upptäckt deras sojalatte och sojacappuccini. Mums!

att jag inte smakat tidigare...då hade jag sluppit avstå helt eller genomlidit onda maganfall efter varje cafébesök. Men nu så!

Börjat skolan:

Ja, nu vet jag och alla andra vad jag ska göra de närmaste 3 åren.

Fullföljer jag det jag hade tänkt, blir min examen detta:
"Filosofie kanditat examen i psykologi med inriktning mot utredning"

Jag har faktiskt lite blandade känslor om detta. Men det har nog alla i början, det är så stort, lika stort som universitetet känns allt. Sedan har det nog lite att göra med att det känns som att det händer så mycket i mitt liv nu, både dåligt och bra. Nu vet ni lite...Kram!

  


Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards