mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 30 juli 2010

Av Izabella - 30 juli 2010 21:55


Jag kan inte äta för jag har en envis liten blåsa längst in i munnen, dessutom har jag ont i halsen.


Vi är hemma båda två.

Vid 15-tiden fick jag ett samtal från mamma och Katti som tyckte att hon skulle hämta upp mig och vi skulle åka till sushibaren och sedan hem och äta. Inte tackar jag i första taget nej till det. Inte ens när jag har dunkade huvud tydligen (håller på att bli sjuk?) Dessutom så kom Ulrika, Amna och Wilma förbi också inann alla och de tre inneboende Katti, Jocke och Oscar for hem. Kommer att sakna dem, och kanske mest den minsta. Idag fick jag två pussar av honom när jag kom <3


Imorgon vaknar vi senare, så skönt. Fast jag funderar på att gå upp lite tidigare och baka, antingen scones eller ett slags havrebröd med morot i som jag har tänkt göra länge. Hoppas att det är lättare att äta då. Sen vid kanske 12-tiden far vi iväg till stugan utanför boden och firar Arvid. Hoppas alltså även på bra väder!

  


  

Av Izabella - 30 juli 2010 21:43

Klassiska scones

Ett härligt recept som ger fint, gyllenbruna, klassiska scones!

Du behöver

Receptet är för 4 personer.

  • 3 dl mjölk
  • 100 gram smör
  • 7-8 dl vetemjöl
  • 4 tsk bakpulver
  • 1 tsk salt

Gör så här

Blanda mjöl, bakpulver och salt i en bunke.

Skär smöret i bitar och blanda ner det i mjölet. Finfördela smöret med fingrarna till en grynig massa.

Blanda ner mjölken och rör ihop till en deg, men rör inte i onödan utan sluta när du kan kan forma till en deg.

Dela degen i fyra bitar och platta ut till runda kakor, cirka 12-15 centimeter i diameter. Skär två skåror i varje kaka, i ett kors. Nagga kakorna med en gaffel.

Lägg på bakplåtspapper eller smord plåt och grädda i 250 grader i cirka 10 minuter. Servera nygräddade och varma!


Jag älskar (som de flesta tjejer) scones eller rostat bröd med marmelad och ost på som man äter en helg till frukost. Farligt...;)


  

Av Izabella - 30 juli 2010 10:09


heJ!! Fytusan vilket oväder som utspelade sig imorse. Det var svart som natten ute, regn och hagel så att man fick hålla för öronen nästan och paparatzziblixtar från himlen. Jag har respekt för åska/blixtar sedan jag nästan blivit träffad och min far har. Det känns faktiskt lite läskigt att sitta med ett headset framför datorn ibland. Idag var det typ som att vara utomlands pga vädret..De håller på att bygga om där nere i butiken och nu hade någonting brusit så att vattnet och snön forsade in i ett av kontoren. Fick se det när jag var ner och fikade nyss.

Han tyckte det var coolt min lille man!


     

Jag vill bara springa ner till världens bästa när jag sitter här ensam mitt i all åska.

Är så otroligt glad att vi båda jobbar. Och dessutom på samma ställe!

 

Grattis till Mikaela igår och Arvid idag :D Juli är ju bara bästa månaden.

Det kan man ju bara se på hur många som valde att födas då, så många av dem jag tycker om plus jag själv då (nu hare varit 4 pårad också).


Igår var det en ganska bra dag :) skriver kanske om det senare, nu ska jag ta i tu med min huvudvärk och lite pappersjobb. Ha det!


Eller förresten, anlednigen till att jag skriver så sällan är att jag här på jobbet inte kan gå in på själva bloggen så jag kan inte se hur det jag skriver ser ut. Plus att jag ändå inte ska hålla på med sådant här på jobbet ;) när jag har rast så ska jag vila och fika! när jag kommer hem är inte det första man vill att sätta sig framför datorn igen efter 8 timmar så ganska ofta får bloggen, facebook och annat lida. Har inte stor lust att prata i telefon heller :)


Oj, detta blev längre och rörigare än jag tänkte mig. Ni får ursäkta om det blev konstigt också, kan som sagt inte se vad jag skrivit...!


  



Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards