mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Izabella - 19 juli 2010 20:56

Den bästa födelsedagsfesten som jag kan minnas var den som vi hade i Lördags. Har nog aldrig haft så många av "mina" människor på samma ställe förut.


Fast det hela började med att jag var extremt stressad över vädret. Vem vill vara ute och dricka kall öl och äta kallskuret när det regnar och blåser? Rolle lovade mig att det skulle bli bra, men det vågade jag inte riktigt tro på. Jag tog bussen till byn tidigt på morgonen i alla fall och då var det redan full rulle i det stora röda huset. Man tänker inte alltid på hur mycket som ligger bakom en sådan stor middag. Fast vi är ju inte nybörjare, detta har jag växt upp med i min stora sociala fest-familj.

Vi skriver till och med listor inför sådana här saker, typ vem som gör vad, köper vad och fixar vad. Plus ett "körschema" (som på julafton) annars kör det helt enkelt ihop sig (fast det gör det i alla fall, vi sköt ju upp det en timme).


I alla fall, tillslut var förberedelserna så gott som klara och det var dags att göra sig sjäv i ordning. Min puderrosa klänning var jag nöjd med, något som alla andra också verkade tycka :) De första som anlände "på röda mattan" (den gröna gräsmattan) var Jonas, Catrin och lilla Malte. Sedan droppade alla andra in en efter en. Mina före detta sambos, Emmi, Kjell&Anette med familj, Simon, Linnéa och Erik, Angelica och Kristoffer, Emma och Pierre...

Allt rullade på med välkomstbål, mat, fika, lekar och tipsrunda som "systrarna" hade ordnat. Vin&öl, skratt, prat och jag visste inte var jag skulle ta vägen. Det kändes som att om jag pratade med någon i typ 2 sekunder så missunnade jag någon annan. Jag satt nog bara ner mer än någon minut när jag åt och öppnade presenter ;)

Felicia och Tessa hade kommit på en rolig lek som gick ut på att man var uppdelade i lag. Först fick man titta på varandra i ett par sekunder och sedan var det ögonbindel på för hela teamet. Man skulle då, blind som man var, ställa sig på ett "led" i längdorning. Ganska mycket skratt ;D



Jag fick typ allt jag önskade mig av mina underbara vänner och familj:

- Mixer av K&A m familj

- Hårtork + bodybutter av flis&tess

- massa vin av J&C, emmi, R&M, K&A mf?

- Ringhållare i form av katt av fanny

- Bodykit av angi och gabbi

- Presentkort stadium+ljudbok+pilatesDVD av M&R

- Kjol av Linnéa och Erik

Av emma fick jag förut ett jättefint draksmycke från Gotland, en ansiktsmask och en jordgubbsparfym.

Mamma och pappa gav mig bidgrag till Ayurveda-behandlingar, ett stort salladsfat, lite vin, citronolja och annat smått och gott.


Arvid: - Är det mat OCKSÅ?!


Det slutade med att vi få (mestadels kyrkbybor) satt kvar och myste vid infravärmaren som pappa fixat och åt godis. Jag måste säga att det var en udda och rolig känsla att ha sina föräldrar (!) och kompisar på en och samma fest :)


Kärlek till er <3

 

ps. Bilder kommer i något senare inlägg. Hade Tessa som personlig fotograf så tog inga bilder själv. Emma har lite på sin blogg och face men guuuud titta inte på dem haha.

 

 

 

  


Av Izabella - 19 juli 2010 20:46

Idag fyller syster år, Grattis!!!


Alltså har vi kommit hem från kyrkbyn för ett tag sedan. Där var hela familjen och det blev sång, presenter och glass med jordgubbar...


      

I huvudstaden

 

Nu är det bara att ladda inför en ny jobbdag imorgon! Jag hade migrän hela dagen igår och sov typ i 4 timmar på eftermiddagen + hela natten. Vaknade idag med huvudvärk också och tänkte "neeej" men som tur var gick det över ganska fort men jag var trött på jobbet. Efter typ en och en halv natts sömn...?

Det var hursomhelst därför det dröjde med en uppdatering om festen :)


Känner mig lite orolig. Kram till dig mamma

 

  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards