mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Izabella - 14 juli 2010 21:55

Åh, första dagen med genomgående bra väder! som vi alla längtat...


Idag fick jag träffa Emma som precis kommit hem från ett betydligt soligare södra sverige. En tvåveckors-roadtrip som inkluderade det mesta i turistväg och även resulterade i en glad och brun kompis. Jag fick också superfina presenter, tack än en gång älskade vän!

nu skäms jag ännu mer för att jag inte gett henne något, men det jag skulle ge var lite speciellt så det var tvunget att vänta lite. Men personligen tycker jag att det är lite kul om alla presenter inte kommer precis när man fyller år, då blir man mer överraskad. Tex. så fick jag en klippning av min man samt SATC-boxen helt "out of the blue" en dag.. Uppskattas!

 

Vi promenerade till Kvantum, luleås bästa affär och slukade varsin frenchhot dog. Mums! Och köpte lite smått och gott. Mest pratade vi förstås, som vanligt. Oj oj. Men det måste man efter veckor utan att ses. Nu har jag fixat chokladbollar till jobbet. Är jag inte ambitiös?! haha chokladbollar kan väl vem som helst göra, jag hade tänkt baka något på riktigt men det hanns inte riktigt med. Det är olidligt att göra sådant i denna värme!

 

...och: Vem som helst kanske kan göra chokladbollar, men vem som helst tar inte med alla till jobbet och bjuder :D

God natt.

 

 

  

Av Izabella - 14 juli 2010 07:07

Emma om du ser det här, vi måste på kvantum efter jobbet så vi är hemma fem eller något. Klanten som driver denna blogg glömde sin mobil hemma. Haha, ven fan gör det liksom? I alla fall. Du kan kommentera här för godkännande så kollar jag lite då och då.


Kom på ett nytt ord igår, skulle smsa "svamla" till fanny och det blev "stanka".

Ett ord jag aldrig sett förut. Så jag gav det en betydelse:


Stanka = Person som oroar sig i onödan, ältar och/eller tjatar. Tänker för mycket.

 

Kram, ha en bra arbetsdag! (eller semester, men jag låtsas att alla här jobbar och bara har kommit sent, därför är korridoren öde).

Om ni är arbetslösa så kan ni låtsas att ni fick beviljad långtidsledighet.


  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards