mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Izabella - 1 juni 2010 22:07

Mycket att göra idag både på jobbet och hemma. Sitter ensam nu, inte i hela norrbotten men i receptionen åtmistone. Vilket jag kommer att göra hela sommaren tror jag. Både lite kul och tråkigt.

Hemma var det tvätt, sallad och tvätt. Trött och A fixade kaffe, och nu tillslut släpade jag mig ut i den sköna kvällen, måste erkänna att det känns bra mycket bättre om det är bra väder i alla fall.


Visste ni förresten att kaffe fakitskt anses nyttigt i måttliga mängder (upp till ca tre koppar/dag), att det bara är när man överkonsumerar som kan det blir sämre. En rad bra ämnen och funktioner har den svarta drycken att förse kroppen med, det är därför jag numera njuter till fullo av detta. Och visste ni dessutom att choklad, speciellt mörk - är det livsmedel, förutom kaffe/te som innehåller mest koffein. In ya face - coffeehaters! Inte ens själva koffeinet har någon dokumenterat dålig effekt för kroppen i måttliga mängder. Man blir skonsamt piggare!



Så enjoy your coffee my friends...

Dock trodde jag aldrig förut att jag skulle kunna tycka att det var så gott. Bra att man kan ändra sig, annars blir livet bra tråkigt :)


Note to self: Ta med nyckeln på sen träning! Idag när jag sprang glömde jag ta med nyckeln (mobilen tar jag aldrig med), tänkte inte på att jag skulle vara tillbaka efter nio, vilket betyder att ytterdörren är låst och jag inte kommer in sedan när jag är trött och svettig. Stod där nere ett bra tag (kändes det som) och hoppades att Anton som satt i datarummet skulle vika undan sin persienn för att titta ut och se mig. Jag försökte både skicka mentala meddelanden och skrika så högt jag kunde men inget hjälpte. Tillslut blev granntjejen min räddning då hon satt på balkongen och jag kunde be henne gå och låsa upp.


Idag funkade träningen något bättre i alla fall, även om jag fick tvinga ut mig själv så hade jag inte riktigt samma svaga nu-ramlar-jag-ihop- känsla :) bra.


Slänger också med en liten måbra-hälsning till min syster som inte mår så bra. Kul med halsfluss just när sommaren kommer...


  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards