mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Izabella - 10 maj 2010 18:53

Känner för att leka lite fjantig och bortskämd.

Vad är ni "beroende" av i vardagen? Lista fem saker.


 

1.Choklad i någon form

 

2.Extra proffesional tuggummi

 

3.Genomskinligt nagellack

 

4.Kaffe / te (alltså något av det då och då)

 

5.Att diskbänken är fri och rentorkad

 

Nu menar jag inte helt självklara saker som typ tandkräm och deo, men lite andra.

Annars är jag ju beroende av träning också men det tar jag inte med. Kärlek skulle ju egentligen också stå högst upp men det gills inte.

Ja, ni fattar - smågrejer!

Min lista var ganska tråkig, skriv något kul/annorlunda!


 

 

 

Om ni vill kan ni även göra en lista av vad ni hatar/avskyr i vardagen;)


1. Disktrasor ( de stinker och är äckliga! haha man kan ju undra hur det går ihop med 5:an på förra listan)

 

2. Torra händer

 

3. Att pissa, tycker det är astråkigt och är alltid pissnödig

 

4. Att täcket alltid åker fel när jag sover, vaknar och fryser för det är fel väg.

 

5. Att jag inte har choklad eller något annat sött hemma när jag är sugen!


Jag utmanar Tessa, Felicia, Linnéa, Angelica och Emma! =)

 

  

Av Izabella - 10 maj 2010 16:07

 åå, vet inte hur jag ska göra med kategorier på bloggen. Det är skitjobbigt att skapa en ny, då måste man flytta över alla inlägg dit (har inte ens orkat fixa över alla som hör till den senaste "bellas entertainment").

Samtidigt har jag väldigt länge, ja sedan bloggen skapades velat ha en där jag bara skriver om hälsa, fundrar på att komma till skott med det nu. Men det är ju så himla mycket av det jag skiver som rör detta ämne, plus att jag har en kategori som handlar om mat.

Ska man kanske fixa en som heter "Bellas hälsa och träning" och sedan lägga till "och hälsa" till "Bellas mat". Eller bara ha en med hälsa.. eller..Haha dagens I-landsproblem.


Vad tycker ni?


Ikväll ska vi i alla fall ha det helt skönt har jag bestämt, hoppas bara att inte A har migrän (vi har som väntat på att den ska komma då vi inte sett den på ett tag). Han har i alla fall planerat att laga Lax på saltbädd med kokt madelpotatis till, asgott!

Ska även titta på förkväll (brukar titta lite grann varje dag). Isabella Löwengrip är nämligen med idag, hoppas det går bra för henne. Go bella !


Imorgon ska jag jobba! Det är för att förbereda mig för när jag ska vara själv i receptionen hela sommaren  samt att det är en massa nya saker jag måste lära mig. Skulle inte tro att det blir så mycket bloggande så, men vi får se hur mycket jag har att göra! Sedan ska jag träffa Emma också   


Ha en bra kväll!


  


Av Izabella - 10 maj 2010 14:14

     


Idag blev det både styrka (>20) och kondition (40). Jag brukar ju dela upp det, men eftersom jag misstänker att både imorgon och på onsdag kommer att bli lugna dagar körde jag en mix för hela kroppen.


Ibland kan jag undra vad ni tror egentligen?

Jag har inte den kropp jag har idag enbart för att jag hade så hög förbränning under hela min uppväxt eller att jag var senare utvecklad.

Det har lagt en bra grund, men det är ju långt ifrån allt. 

Fortfarande verkar många jag känner tro att jag kan äta vad jag vill och hur mycket jag vill utan att gå upp i vikt. Det är verkligen inte sant, utan jag är som vilken 19-årig tjej som helst. Förutom en sak: Jag lever ett hälsosamt liv.

Jag tränar nästan varje vardag när jag har aktiva perioder i livet. Är det inte ett hårt löp-pass eller yoga så är det alltid en promenad. Tänk bara på vilken hund jag skaffade. Flatcoated retriever- inget för soffpotatisar haha. När jag hade henne kanske jag började dagen med en 5km promenad och sedan sprang jag 5 km till senare, ja ni fattar. En mil/dag.

Nu när jag är utan hund växlar jag löpning, inlines, styrke, pilates och ibland simning. Det är inte varje dag i ett helt år, alla har ju mindre aktiva perioder även fast man håller sig frisk. Men, Jag har aldrig haft ett inaktivt liv. Mycket vardagsmotion, blir stressad av att bara slöa framför TV:n till exempel.


Jag äter bra. Varken som västa GI-fantasten eller efter någon jävla soppdiet. Hade aldrig kunnat eller velat göra det, jag älskar ju mat och det bästa för kroppen är faktiskt att äta varierat.

Att unna sig choklad eller annat som man tycker är gott. Men det finns en balans, hamburgare är inte min favoritmat, jag dricker aldrig läsk och minns inte när jag sist åt chips. Ni fattar :)


Det här betyder inte att det inte finns saker som jag skulle ändra med mitt utseende eller att jag är helt nöjd med att vara så pass smal. Jag skulle inte tacka nej till större boobs eller ass. Jag älskar när jag får välmusklade ben och avskyr när de tappar volym. Jag älskar också kurvor! Men jag har den kropp jag har och går jag upp i vikt utan träning så lovar jag att det inte bara är på de rätta ställena det sätter sig. Som för alla andra.


Just nu fokuserar jag på muskler och att vara fast. Detta betyder mycket träning och mycket protein. Jag kommer inte att slå mig ner med chipspåsen i högsta hugg när desperat housewifes börjar på tisdag, däremot kanske med mörk choklad och te.


Ville bara skriva av mig lite hurni. Jag får inte allt gratis genom mitt arv.

Det finns inga supermänniskor!


  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards