mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 24 april 2010

Av Izabella - 24 april 2010 22:15


Vill ha alla. Wire in the blood heter det på engelska


Om ni inte sett serien. Se den för guds skull!


Den här brittiska deckarserien handlar om Tony Hill (spelad av Robson Green), en fiktiv och intelligent psykolog som arbetar tillsammans med sina poliskollegor med att utreda mord. Han har en otrolig förmåga att sätta sig in i hur människor tänker och jobbar genom att försöka se allt genom mördarens ögon, varför? Hur mördar personen? och har på så sätt ofta en avgörande roll i att lösa de serielagda morden som utspelar sig.


Den är lite lik "The Mentalist" fast mycket mer avskalad och äkta. Inte tillgjord. Känns som om att Bruno Heller som gjort The mentalist har inspirerats en hel del av Wire in the blood, fast han ville göra en lite mer glamorös, barnvänlig och modern version i amerika och med en sexigare huvudroll.


Hursomhelst är Mord i sinnet en av mina absoluta favoritserier genom tiderna. Det var tack vare psykologen/kriminaldetektiven Tony Hill och polisen Carol Jordan (spelad av Hermione Norris) som är med i början av serien, som jag blev nyfiken på att arbeta inom polisen. Att jag sedan är en tänkare och intresserad av psykologi vet de flesta. Man bara sugs in i avsnitten och kan inte sluta titta. Bra skådespelare och långa avsnitt (en timme).


Gillar du thrillers, polisfilmer och serier? Tycker om när det känns äkta eller är svag för psykologer? Eller tycker du att The mentalist var en bra serie och inte är rädd för att det blir lite mer real? SE!


Den går nuförtiden kl 22 på fredag i TV4 + fast nu är den i slutet, kanske är roligare att se den på annat sätt och då från början? Det tror jag. Ni kan ju få en försmak av den på TV hursomhelst.


Enjoy!

  

Av Izabella - 24 april 2010 21:48


Men hej everyone! Har haft en finfin helg hittils.

Igår åkte jag till gammelstan, bara sådär på inpuls och spenderade kvällen med mamma, pappa syrran och massor av god mat: tacos, vin, cider, godis och bra underhållning: Modern family, Mord i sinnet och Så ska det låta haha - gissa vilket av programmen som inte var mitt val?;)


  

Väntade på maten. Cidern var en såndär sötsöt xide, men ny: Melon&Mint:P

Massor av tidningar...vin.

Life.


Eller först när jag skulle dit så ringde jag far för att fråga om han kunde hämta upp mig efter jobbet. Jag for med flis och han och handlade och medan så sms:ade mamma: Hur är det? Varför har du inte hört av dig? Har det hänt något? Jag svarade inte eftersom vi bestämde oss för att överraska henne (var ju påväg från affären). Någon km senare: Varför svarar du inte! :o (ja det är sant, hon har lärt sig att göra smilysar).

Jag tycker att veckan har gått i superfart och har liksom inte haft tid att visa att jag lever, det har varit så mycket. Sorry mum! Anyway, tror ni hon blir förvånad när jag dycker upp i hallen med matkassar i handen? :D


Efter att ha spenderat natten i flis dubbelsäng gick vi upp och hon gjorde sig klar för stan med en kompis. Jag däremot åt en lååååång frukost innan Kristoffer kom förbi, bara sådär random. Kul. Sedan for jag med mor&far till stoheden på deras ärenden, vilket inkluderade Hemtex, Lidex, Kapahl och slutade i mitt fall med en jättemysig badrock, jeans och ett armband. Tack pappa.

 

Älskar er familjen.

 

  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards