mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 16 april 2010

Av Izabella - 16 april 2010 21:04

Den här fredagen har inte slutat så bra. Känns lite som om  huvudet ska sprängas, länge sedan jag hade så här jobbig huvudvärk, som blixtrande på något sätt. Har iallafall tagit tabletter och de verkar börja verka nu som tur är.


Den har varit bättre i övrigt. Började dagen med städning som ni kanske såg, ganska tråkigt men men. Sedan blev det att jag åt lunch och gick en promenad, har abstinens - vill springa! Gick till kallkällan för jag tänkte besöka Arvid och låna lite filmer. Men så var han inte hemma!? (fast han sagt det) Det blev en massa tjorv hit och dit innan jag tillslut fick de där filmerna. Självklart var det tränade han gjorde!

(Ett ex. på ett Arvid- sms:

Kom just hem från gymmet,

nu ska jag och åka inlines sen hem och träna igen :P)


Det har verkligen varit mycko väder idag, regn - sol- regn-sol. Mm. Min promenad slutade i alla fall hos Tessa och Maija istället där jag myste lite i väntan på att solen skulle återvända igen. Då gick jag tillbaka till Arvid som äntligen var hemma.


När jag kom hem nu ikväll slog jag mig ner med en flaska Okanagan cider och såg första filmen ur Johan Falk. Great!

Men sedan fick jag den här hemska huvudvärken, ska lägga mig i sängen ett tag. Har varit envis och uthärdat men nu måste jag nog ta det ännu mer lungt.


Hoppas ni har det bra!

Kramar

  



Av Izabella - 16 april 2010 07:58

Nu har jag mer ont i halsen igen. Blä! Jag som tänkte igår "imorgon är det nog säkert att ge sig ut och jogga", icke. Fast jag får nog skylla mig själv lite, blev mycket promenerande där i regnet. Det var kul i alla fall att gå på Dollar Store med Linnéa. Sen blev det att gå hela vägen till Roasters och det var nog där om min förkylning blev värre igen. Hursomhelst satt vi där med varsin varm dryck i kopp och pratade lite innan Linnéa gick hem och jag tog bussen hem. Jag köpte en ring, ett hårband, mörk choklad och Likörgodis<3 på Dollar.


Jag har kommit på att varje gång vi går till Roasters så är vi helt slitna och känner oss malplacerade haha, alla andra sitter där bland alla tända ljus med jobb-kavajer och småpratar med dyra specialdrycker. Vi kommer dit när vi har varit på en långpromenad i regn eller isande vinter... Tror att Adam börjar bli less på oss snart ;)


       

Samma plats som alltid. Någon gång i vintras.





På andra sidan jorden, på andra sidan stan
Finns ingenting att göra, jag har sovit hela dan
För mycket tid att tänka på allt jag ser hos dig
Jag vet att det går över men det är lika svårt för mig


Här finns så mycket vackert som jag inte kan se
Jag drar mig sakta undan och solen följer med
Jag vet vad jag behöver och jag stannar där jag är
Det regnade idag och det finns en mening med det

Någon som märkt att jag är en extrem periodare när det kommer till musik?  


Idag ska jag städa...Sen är det freeeedaaagssmyyyyys (utan chips då)


  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards