mat mode och livet enligt bella

Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Te och Choklad

Av Izabella - 13 april 2010 17:50

Ja, jag ska skriva ett inlägg om te. Igen.


Mina favoritsorter varierar väldigt mycket beroende på vad jag är sugen på. Mest är det i alla fall grönt, svart och lite rött som gäller.

Det jag dricker nu fick jag som tips av svärmor:


  



Rooibos Orientalisk kanel. Jag har blivit less på rött te och rooibos annars, gillar det för tillfället minst av alla, men just det här älskar  jag. Det ska dra nästa 10 min för bästa smak. Billigt också - testa!


Sedan har jag två nya favoriter från Teshoppen i smedjan, nämligen:


- Japansk persika. Ett grönt, fruktigt men lite kärvt te som bara behöver dra i någon minut, har man det länge blir det beskt. Man blir inte less på det här i första taget i alla fall, riktigt nyttigt också så jag tog en stor påse.


- Mums Mums. Detta köpte jag för att kunna stilla choklad/söt-suget lite på ett nyttigt sätt. Är helt underbart för detta syfte! Älska. Innehåller tillochmed pyttesmå bitar mörk choklad. Det är gott som det är men jag tror att det blir bäst om man har lite mjölk till. (jag måste nöja mig med sojamjölk vilket blir lite fel men det duger)


Hoppas ni fick något tips!


Tänkte slänga in ett par choklad-tips också, som ni vet är jag ju chokladoman och äter någon form av det dagligen. Vilket inte behöver vara dåligt, mycket av det är med 70-86 % kakao, men jag gillar att variera med lite annat.


Precis nu testar jag den nya Geisha med karamell. Mums, fast lite väl sött.

  

En annan jag har nu är en billig varant till Anthon Berg, Linth osv. om man vill ha mörkt. Någon udda sort som jag hittade på ÖB här om dagen;

  

Alpose 74%. Tog den med mandel, och har inget att klaga på, super!


Juste. En annan som jag tycker är helt underbar är

Marabu sensation med mandel och havssalt:  

Det finns ju två till sorter av sensation som jag smakat, men de tycker jag inte på något sätt kan mäta sig med den nyaste :)

Enjoy!

  



 
 
Fru Evelina

Fru Evelina

13 april 2010 18:38

Åh vad söt du är! Tack för din fina kommentar :-).
Jo han har ju mitt leende sägs det ;-)

Hoppas nån får tips om te, själv dricker jag aldrig varma drycker.

Kram

http://happilyeverafter.se

 
angelicato

angelicato

13 april 2010 19:08

Jag tycker nya geishan är godast ^^ fast nya marabou med jordgubb är underbarast ;D

http://angelicato.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabella - 27 november 2011 15:54


  Jag vill prova blogga på ett nytt ställe, och Devote tycker jag verkar bra om man vill skriva om mode. Därför får ni nu följa mig på:   http://bellasgarderob.devote.se/   Min gamla blogg kommer dock också att finnas kvar!          ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:27


Förrsten hörrni, kom ihåg att tända första ljuset: Detta är från förra året men samma ljus tänds idag:)        ...

Av Izabella - 27 november 2011 14:03

  Hej vad gör ni idag? Här har vi en stanna-inne-hela-dagen-dag vilket är givet efter igår. Vi tänker beställa pizza och bara ta det lugnt. Kaffe och DH betyder det för mig ;)   Jag har i alla fall tittat runt på klädsidorna som valigt, här är ...

Av Izabella - 26 november 2011 22:22

         Topp Vila (som jag fått), leggins H&M, skor Dinsko, kofta Gina, Armband SNÖ och HMtrend, Örhängen Pieces.   ...

Av Izabella - 26 november 2011 20:55

                 Hej på er! Jag, flisan och Anton sitter här och väntar på att en liten sen middag ska bli klar. Vi pustar ut efter att hela kalaset har åkt hem. Alla dem bästa familjerna var här alltså min, "stora familjen", Antons och ha...

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards