mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 4 april 2010

Av Izabella - 4 april 2010 22:57


Det här tävlar jag om :D Underbart fint, älskar silver och hjärtan.


Nu har jag kommit hem från Emmi efter en bra kväll med god mat, bra film, gott vin och mycket skratt. Kan lungt säga att det här, trots den lite knackliga början har varit en lyckad påsk.


Ps. Nu sitter jag dock och intar preparat med konstiga namn för min mage, råkade få i mig för mycket mjölk trots allt, jaja ibland är det värt det.

  

Av Izabella - 4 april 2010 11:36

Igår blev en väldigt lyckad påskafton. Vi for till stugan i Sundsnäs på morgonen och spenderade hela dagen där med stora familjen. Spelade påhittade spel, flamsade, åt och drack gott. Jag är överlycklig över de nya Breezer som har kommit och Rolle hade sparat vitt vin till mig.

Lunchen blev wok över öppen eld, på morrika alltså som vi hade i pitabröd. Hur gott som helst, vi åt så mycket att ingen nästan var hungrig till middagen som var en klassisk påskmiddag.


Det finns en bjälk i taket i stugan som de har valt att spara. Den kan man hänga i, vilket de tre männen igår tog fasta på. Det slutade med någon slags tävling om vem som kunde komma upp så att de låg på den. Man måste alltså först hoppa upp och hänga upp och ner likt en apa och sedan vrida sig runt så att man kommer upp. Anton vann men det är väll inte så konstigt då han är typ 20-30 år yngre än de andra deltagarna:)

Alla var då lika envisa. Därför fick de tävlingsförbud när de skulle basta.

Vi ville inte ha dit några ambulanser om man säger så.


Äggletning blev det fast alla är vuxna eller tonåringar. Jag och A fick ett påskägg med godis och ett presentkort i. Tackar.

Äggmålning givetvis också. Svår omgång kan man säga, ingen hade mer än 4 rätt på vem som hade gjort vilket.



Så trevligt. Vi for hem vid 19-20 tiden så vi slapp köra i mörkret. Tack för en bra påsk!



       

Det fina dukade bordet innan middagen. En Anton som däckade blev lite trött;)

 

Ja, idag har vi haft vår vanliga söndagshandling. Men när vi kom dit för att ta frenchhotdog så var inte "korvdisken" öppen. Panik! Hur skulle jag klara mig? A vet att jag blir minst sagt tjurig av att vara hungrig. Som tur var hade vi inte såå mycket att köpa så jag klarade mig till efteråt då de hade öppnat. Lycka är god mat och gott sällskap.

 

Senare blir det födelsedagsmiddag hos Emmi.Och bastu. Kommer bli trevligt det med!

 

  

 

 

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards