mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Izabella - 21 mars 2010 19:59


Har just sett repriserna av Cougartown och Gossip girl. Good stuff! :)

Idag var en bra dag. Hos Kjell (Annette är i Sthlm), bjöds det på renskav med pressad potatis och lingonsylt. Mums! Till efterrät åt jag jordgubbar med tofulife-jordgubbsglass, vilket smakade helt underbart somrigt och fräscht. Det blev också en massa skämt och massor av skratt, även om en saknades... 

Söndagarna är oftast inte like deppiga som förut, det känns bra.

Imorgon är jag med min klass !



Ha en bra fortsatt kväll och en bra start på nya veckan imorgon!  


  

Av Izabella - 21 mars 2010 13:48

 Som vanligt var det Ica Maxi som stod på schemat när vi vaknade denna söndag. Men det känns faktiskt inte såå tråkigt, vi har gjort det till en vana nu och handlar allt vi behöver på en vecka typ så det är bara söndag morgon man måste till affären. Några dagar in i veckan börjar vi på en ny handlingslista som sedan ligger på bordet och man får fylla på om man kommer på något. Mycket bättre än att bara sätta sig ner och skriva innan man ska iväg, då glömmer man oftast något!

Det som är ännu härligare är att det är så lite folk¨på affären och vi brukar ta varsin french-hotdog när vi kommer dit lite som brunch. Det här är mycket skönare än att släpa sig iväg mitt i veckan på kvällen när man vill vara inne och ta det lungt.


Hursomhelst, nu har vi hunnit med en miniprommis och är inne och vänder, ska till kallkällan och äta då Kjell fyller år idag. Grattis svärfar!




    

"Pokerkungen" eller Antons farsa för några veckor sedan haha.


Vi höres.

  

Av Izabella - 21 mars 2010 00:15

Sängen fick visst vänta lite.

Fick lust att publicera detta nu också:

Jag tycker att det är väldigt roligt att se hur min "lilla" vovve är nuförtiden. Enligt Petra har hon mognat mycket både fysiskt och psykist trots att flattar inte är vuxna förrän i fyraårsåldern.


Hon är en bra snygg 2:åring iaf...

     



Vilket inte borde vara så konstigt.. På senaste går det bara bättre och bättre för Flathams. Lavas halvsyster bland annat, är bara året äldre än Lava, men dessa är hennes titlar: 

BIS-VALP I
1:1 junkl CK BT-3

1:2 CK junkl World Dog Show
4xCert

CACIB BIR

BIS-Jakt

BEST IN SHOW
2xCert

CACIB 2xBIR BIG-2 Finland
1xCert

CACIB BIM Norge
1 nkl klassvinnare jakt


Hon har alltså också Selma som mor, och det här är bara en av alla hundar som duktiga Gunilla har lyckats placera. Det var inga dåliga gener jag bestämde att min första och enda hund skulle ha. De är ju friska som nötkärnor de flesta också och med det mest underbara temperament...

Engagerade flatte-sugna människor? Kolla in norrbottens bästa kennel (enligt mig :)


På ett sätt skulle det vara kul att se hur långt hon kan gå i utställningsringen och annat men det är inget jag riktigt bryr mig om, hon lever ju livet med en härlig familj där både skoterturer, fjällvandringar, båtturer och en massa andra äventyr står på schemat. Vad mer kan en föredetta matte begära? 


  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards