mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Izabella - 19 mars 2010 20:05


Sitter och äter det som är kvar av kladdkakan direkt ur formen tillsammans med jordgubbs-tofulineglass. Ni som läste frukostinlägget - det här den mindre nyttiga delen av min dag. Och inte det första onyttiga jag äter ens, har även ätit choklad i förmiddags. Men det är fredag! (lådsas att det gör någon skillnad fast det inte gör det, äter knappast nyttigare än det här på veckorna heller)...

Hade bestämt mig för att låta den där kakan ligga kvar i frysen, men kunde inte låta bli. Kanske borde baka mindre istället?

Jaja, dricker grönt te till i alla fall...;) Kramar!

 

  


Av Izabella - 19 mars 2010 09:33


  



 

Ända till september
(Det finns inget bättre -92)


Peter Lemarc


   


 


Av Izabella - 19 mars 2010 09:00


 

Hela livet har jag vetat vem du är


Inte långt ifrån två år har jag känt dig på riktigt


I kanske ett och ett halvt år har jag fått vara den närmast ditt hjärta


Inget av det här är någon lång tid, eller särskilt anmärkningsvärt på något sätt. Men det bryr jag mig inte om. Jag älskar dig mer än jag kan förklara eller ens försöka mig på att visa dig. För kärlek mäts inte i antal år tillsammans, barn eller gemensamma resor eller vänner. Inte i ett nyrenoverat hus, presenter, pengar på kontot eller i karaten som en ring har.

Den kan inte mätas, och den syns inte. Den är här och nu, och bara känns. Det är därför man måste lita på varandra. Då kanske man inte behöver förklara lika noga.


  


Många gånger undrar jag vad en sådan som du gör med mig. Vad någon så smart, omtänksam och underbar människa gör med en sådan som jag. Du svarar: - Jag är med dig för att jag älskar dig. Så enkel, och så komplicerad är kärlek. Ett bättre svar finns nog inte, men om svaret ändras är det kanske dags att ställa en annan fråga.

Hoppas att det dröjer...


  

Av Izabella - 19 mars 2010 08:18


Detta äter jag för tillfället ofta som dagens första mål:


Havregrynsgröt med linfrö och torkade aprikoser. Man gör helt enkelt så att man tar en tallrik och häller i ca 1 dl havregryn, några tsk linfrö och lite aprikoser som man delat/klippt i bitar. På det lite salt och såklart drygt 2 dl vatten. In i mikron och klart! Ta sedan vilket tillbehör du vill till. Detta är perfekt om magen känns lite trög på morgonen.


Ett annat gröttips som annars alltid är standard för mig, är vanlig havregrynsgröt med skivade/tärnade eller rivna äpplen på med lite honung på toppen och kanel + ev.kardemumma (nyttiga kryddor).

Madel eller nötter är även lyx att toppa med.  


Efter gröten kokar jag te och äter en macka till det beståede av något gott mjukt eller hårt bröd med skivad avokado och lite salt på. Himmelriket! Ja, vad gäller frukosten så har i alla fall den fått fortsätta vara en nyttig del av mitt liv :)


Vad gäller te så är jag sedan några dagar väldigt inne på ett grönt Chaite som kommer från Friggs och är ekologiskt. Det är en liten brun förpackning i kubform med 12 tepåsar. Luktar pepparkaka och smakar mycket. Mums!


Testa Friggs te --->


Detta var vad jag är inne på just nu. Annars har jag länge varit sugen på att baka scones med marmelad och ost som en lyxig helgfrukost. Hoppas det blir snart...


  

  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards