mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Izabella - 12 januari 2010 21:58


Vid det här laget är det väll ingen bloggläsare som missat att Kenza och Tyra är i Thailand. Fuskit säger jag bara! tänk att ha en sådan bränna mitt i vintern...



However, Imorgon ska jag dra till stan (igen!) med Angelica och Gabbi för vi ska leka stylingakuten igen så gabbsan får lite fina kläder, hon behöver ingen kenza-bränna för att vara snygg i vinter inte :)


  


Av Izabella - 12 januari 2010 14:42

Ett otroligt onödigt och oseriöst inlägg kommer här: 

Eller vem vet, ni kanske får några tips ;)


Mina favoritsmörgåsar:

"Om bella själv får välja":


1. Polarbröd med smör och gravad lax på. Rökt går också bra.

Mitt absoluta favoritpålägg då det är både nyttigt och gott!

Polarbröd är det enda vita som jag verkligen gillar (utom rostisar och vitlöksbröd).


 +


2. Finskt bröd med kaviar och tunna gurkskivor. Ni förstår säkert inte, men man kan bli beroende av detta!


3. Polarkrafts "Frisk&Fröig" med bregott havssalt och avokado. Bra fetter, frön och omega 3. Nyttigaste mackan här, supergod dessutom!

Har vi inte bregott havssalt nöjer jag mig med vanligt + lite flingsalt på.


 +   


4. Hårt bröd med leverpastej och saltgurka. Det ska vara euro shopper saltgurka, har hur konstigt det än låter inte hittat någon bättre!


5. Rostat bröd med smör, mindre söt marmelad (gärna körsbär eller björnbär och då den gamle fabrik) och ost. Desto onyttigare, men så sjukt gott!

Vill ha en brödrost nu!


6. Något bröd, gärna fröig eller något annat grovt med parmaskinka på.

Varför säger sig självt, kan sitta och käka upp detta pålägg själv direkt ur paketet.



7. Något bröd (spelar inte så stor roll) med Corned beef. Nu tycker ni väll jag är lite knäppso - vilket jag är - men jag gillar alltid konstiga saker. Det kommer dock långt ner för när jag inte är sugen på det så tycker jag inte ens det är gott!


                                    


(Jag tycker även om messmör som om jag inte var nog knäpp redan)


Tips! Ta en rund polarkaka och smöra den lite, lägg sedan på ost och kör in den i mikron tills osten smält. Detta brukade mamma göra till mig när jag var liten och jag tycker fortfarande om det! Man kan även ha på lite grönsaker (tex.tomat, paprika) och salami så blir det lite som pizza.


Vad gillar ni för hemma-mackor?

  

  

Av Izabella - 12 januari 2010 12:12


Hade glömt bort Laleh, men så började denna låt på Spotify, tycker faktiskt den är skön ibland. Bra text:



  

Av Izabella - 12 januari 2010 10:25

Det är många affärer som man inte tänker på att dem finns på nätet. Även om man inte handlar lika mkt på det sättet så är det kul att titta efter inspiration tycker jag. Som Monki har jag just upptäckt även på nätet. Detta bälte måste jag nästan ha när det kommer ut:


  

Och här är några andra söta plagg jag hittade. Vad sägs om en cupcake-klänning ;) En sådan BH utan byglar och vadd har jag länge velat ha.

      

Jag älskar också t-shirtarna med de söta, lite galna monki-trycken som dem nu säljer för 60 kr styck i butiken :D

På stan hittade jag ett par vanliga mörkblå jeansleggins på Bikbok. Eftersom jag använder mest leggins men bara hade ett par i jeans var dessa en välbehövlig investering. Dock hittade jag senare ett par skitsnygga på Gina som de just packat upp och nu kan jag inte bestämma vilka jag ska ha kvar (båda är lockande men inte för plånboken). Vad tycke ni?

Dessa är dem från Gina:

Dem är så coola men vet inte hur mycket jag kommer att använda dem.

Just nu funderar jag på att ge mig ut på stan igen, har en bok som behöver lämnas igen, jag har fler CV:n att lämna ut och så måste jag kolla några andra saker, bland annat en badrumsmatta jag såg på hemtex.

Ikväll ska vi en sväng till Rolle&Maija, bara för att det var ett tag sedan , och jag behöver ge dem pengar för IKEA-grejerna. Sedan blir det att hämta tvätt mm hos Kjell&Anette innan vi kan återvända hit till tuna för middag.

  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards