mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Izabella - 11 januari 2010 10:18

Den här blir verkligen god och kladdig, precis som det ska va!

Hittade den på Kladdkakan.com

 

Fantastiskt god och framförallt kladdig kladdkaka

 

Ingredienser
Kladdkaka
Med kakao
Ger
5 port
  • 2 ägg
  • 2.5 dl socker
  • 4 msk kakao
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 100g smör
  • 1 dl mjöl
  • 1/2 tsk salt
Metoder/steg
  1. Sätt ugnen på 175 grader
  2. Smält smöret i en kastrull
  3. Vispa ägg och socker tills det blir poröst
  4. Blanda samman med resten av ingredienserna
  5. Häll ner smeten i en brödad form
  6. Grädda i 15-20 minuter beroende på hur kladdig kladdkaka du vill ha.
  7. Låt svalna och servera med grädde eller glass
Fler Tips

Blanda ihop ingredienserna försiktigt så det inte kommer in luft i smeten, då blir kakan torr.


  

Av Izabella - 11 januari 2010 10:11


 Vi såg Must love dogs igår, en gammal klassiker men som ingen av oss kom ihåg. Den var heeelt okej. Jag gjorde ingen av kladdkakorna jag gav receptet på utan en annan, receptet kan jag skriva i ett senare inlägg.


Det var härligt att prata lite igen, dock är det alltid så svårt att minnas vad man sagt till varandra sedan sist och vad den andra inte vet. Vi måste skärpa oss igen ;)


Kvällen slutatde lite sämre än den började, vi kom hursomhelst i säng alldeles för sent och jag hoppas att älskling inte är för trött idag. Nu ska jag kolla runt på lite bloggar, sedan klä på mig och bege mig till pontus för lite välbehövlig simning. Ciao!


    

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards