mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Izabella - 4 januari 2010 21:22

Jag dricker förreten inte te just nu, utan sitter med en hemmagjord latte (på sojamjölk) och en laxmacka. G O T T ! Kör på kallrökt just nu som jag fick av K&A, men annars är min vanliga favorit gravad. Lax i alla former är dock himmelskt tycker jag, sedan är det ju inte helt fel att det är ett av våra nyttigaste livsmedel heller...


Lax är gudarnas gåva till människan

 

  

Av Izabella - 4 januari 2010 21:00


Idag har jag varit med syster på stan. Fick med mig ny mascara, lite smågrejer till lägenheten, kalktabletter och smyckesgrejer från Pearlshop (som ska stänga :/). Allt på rea! Vi har också bokat klipptid på Attityd. På fredag ska båda klippa sig, jag ska dock inte göra någon spec förändring utan mest ta bort det slitna.


Helst skulle jag självklart vilja ha den där raka luggen ovanför ögonbrynen igen, passar så bra i det. Men det är så jobbigt när det växer ut så fort!


  

I somras. Elite hotel i umeå


Efter stan var hon här och hjälpte mig att fixa lite småplock, bland annat åkte julen ut. Direkt det blir nytt år är jag less och vill bara ha det fräsht utan en massa tomtar! Så blir det varje år och nu får jag bestämma nästan själv när julen ska plockas bort.


Sedan lagade jag mat (lammgryta med jasminris). Detta tar en evighet att göra så sis satt och tittade på vänner under tiden, hon lånade också med sig flera säsonger hem, nu när vi inte bor på samma ställe hinner hon inte med i svängarna ;)


  


Av Izabella - 4 januari 2010 01:15

Förra året var ett bra filmår. Tror jag haha, har inte sett så mycket film något annat år av mitt liv så jag kanske inte är rätt person att uttala mig. Men dessa filmer är dem som jag först kommer att tänka på från 2009, som har varit värda varenda krona och minut av tittande (ej ordnade på något sätt utan jag har bara slängt ut några comments om dem):


The ugly truth

Väldigt rolig. Gerard Butler och Katherine Heigl i huvudrollerna, mer behöver inte sägas. Helt klart årets bästa komedi:)


Avatar

Det finns ingen vackrare värld, detta bättre än disney någonsin kommit i närheten av även hur jag kände som liten, jag har inga ord mer utan vill bara leva i Pandora som en Na' vi. Jag har inte hört någon som ogillat denna film, det syns och känns att den var dyr och tog länge att göra. Vilken fantasi, James Cameron som regisserade denna imponerade på mig redan med Titanic, men nu...


http://www.avatarmovie.com/index.html


Twilight & New moon

Bella, Edward och Jacob. Er vill inte vara utan och och kan knappt vänta tills Eqlipse och Breaking down kommer. Detta är också en värld jag inte kan få nog av då jag är inne på andra gången jag läser böckerna, och har sett första filmen 3 gånger.

Jag tycker (som det nästan alltid är) att böckerna slår filmerna, men det är inte alls så stort "glapp" mellan dem som det kan vara med andra utan både regissörer och författare har lyckats! Detta är den bästa bok och filmserie jag någonsin följt.

 

Gamer

Gerard, Gerard, Gerard. What can I possibly say about you that hasen't already been said? Den här filmen är dock inte för alla, och inte alltid. Den är sjukt sjuk men på ett sätt sjukt bra. Är man upplagd på detta mår man sjukt bra efteråt. Komplicerad men ändå inte, jag vet inte riktigt vad jag ska säga, utom; se den om du vågar!


The proposal

Detta är den enda av filmerna jag inte sett på bio. Men det behövs nog inte heller, utan den passar utmärkt till en myskväll med pojkvännen (eller vännerna) då den är både rolig och romantisk. Bra!


Bara några tips sådär, hoppas 2010 blir ett minst lika bra år för mig vad gäller film! (Och annat härligt också såklart <3). Kramar!

  

Av Izabella - 4 januari 2010 00:26

Förutom det jag skrev så har vi idag haft en ganska full dag. Först vaknade vi, åt frukost bestående av gröt, macka+gravad lax och soja-smoothie med vinbär och hallon. Sedan lite småplock innan Kjell&Anette kom och hälsade på. Te och prat med dem någon timme. Sedan bara kanske 1/2 efter detta kom Maija, Rolle och Tessa hit för första gången och proceduren upprepades, jag behövde inte ens ta bort pepparkakorna och chokladen från bordet haha.. Vi fick en STOR fin kokbok av dem.


Sedan for vi alltså till kyrkbyn och förutom fisksoppan serverades gräddfilstoast med rom till förrätt (det vattnas i munnen bara jag tänker på det) och hallonpaj till efterrätt. Därimellan hann vi med bastubad och jättegoda drinkar. Värsta lyx-söndagen;)


Det är inte ofta vi hinner träffa "alla våra familjer" på en och samma dag, men det har varit underbart.


  

Av Izabella - 4 januari 2010 00:20

Hej. Kan inte sova för jag har så ont i magen, sitter här med ett glas vatten som jag just svalde ner mag-medecinen med. Det ser ut som om jag är gravid, så svullen är den. Fast det är mitt eget fel eftersom jag fuskade rejält idag vad gäller att inte få i mig mjök. Vi var nämligen bjudna på middag i Kyrkbyn och jag hade frågat om mamma kunde göra en av mina favoriträtter, en saffran-fisk/skaldjurssoppa. Den är helt underbart god men hon visste inte om det blev bra med sojaprodukter så hon använde vanliga - och jag tog risken givetvis, ibland är det värt det.


Magen har varit helt underbart bra under tiden vi har bott här, förr kunde jag ha så här ont flera gånger i veckan men den här månaden har jag undvikit mjölk nästan totalt samt blivit mkt lugnare (stressmage) och detta har gett otroliga resultat! :D


  

Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Skapa flashcards