mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under januari 2010

Av Izabella - 16 januari 2010 15:21


       

 

Nu är jag hemma efter sunderby-vistelsen. Trött som *** och har vilat i ett par timmar. Flis mår i alla fall bättre nu, även om natten var jobbig. Hon hade ont i magen fortfarande efter operationen vilket nu beror på att hon börjat äta på riktigt och magen behöver tid på sig att komma igång. Därför har hon ordinerats att skippa rullstolen så mycket som möjligt och försöka gå.


Även om min kropp är van vid extremt lite sömn i perioder så är det skillnad att sitta på ett sjukhus och oroa sig än att ligga i sin egen säng. Sov högst tre timmar inatt. Jag vill inte ens försöka leva mig in i hur syster måste känna sig; stygn i magen, feber, knappt sovit och ätit sedan i måndags, spytt hundraelva gånger typ, ta medicin hela tiden,nål i armen och jag vill inte skriva allt här som har hänt...Men hon har humöret uppe, hon får ju äntligen komma hem! :D

Nu är dessutom risken för infektion lägre, och vi håller tummarna.


Det har varit lite kul för sjuksystrarna tyckte vi var hur lika som helst.

När jag kom första gången tänkte jag överraska flis så gick til receptionen och frågade var hon låg när jag kom.

Fick bara reda på våningen och när jag kom dit gick jag omkring och såg förrvirrad ut, varpå en av sjuksystrarna kom och frågade om jag letade efter någon.


- min syster

- Aaa, Felicia? Ni är ju som kopior av varandra.


Oj, tänkte jag. Sedan har flera andra påpekat det och tex frågat på skämt vem som är vem.


Imorgon ska jag nog inviga min bräda på måttsund med Gabbi och Angelica, härligt! Sedan far jag till gammelstad och äter lasange med familjen samt sover där. Flis får nämligen inte vara hemma ensam så jag får passa henne om något skulle hända. Vi får se hur det går när jag har på möte på ams på måndag, hon kanske får följa iaf. Får väll ta en tidig buss så vi hinner (hon går ju inte så fort haha). Om hon ens ska följa ut, vet inte. Kanske får boka om mitt möte.


Ikväll är vi i alla fall bjudna på tacos, ost och kex samt filmkväll hos Linnéa och Erik. Låter hur härligt som helst, hoppas jag inte somnar bara... ;)


  

Av Izabella - 15 januari 2010 21:52


På sjukhuset där jag kommer att tillbringa natten. Avlöser mamma lite, hon var så trött. Här har jag iaf spenderat även stora delar av dagen.


Eftersom hennes blindtarm spruckit i magen innan den togs ut finns det stor risk för infektion, alltså måste hon ständigt övervakas och få antibiotika intrauvenöst. På dagen var jag riktigt orolig och lessen efter att jag varit här då jag aldrig sett min syster så sjuk. Vit i ansiktet, kan inte gå utan måste köras runt i rullstol mm. NU mår hon mycket bättre och kan äntligen äta (tidigare hade hon knappt ätit något sedan i måndags, mått skit och bara spytt galla). Vi hoppas på att hon får fara hem imorgon!


Nu ska vi i alla fall se på dirty dancing 2 och bara mysa ett tag innan vi sover.


stolt över dig älskade syter

 

  



Av Izabella - 15 januari 2010 07:34


Tjo! Är redan vaken. Fast så mycket tidigare än jag brukar har jag inte gått upp. Ska ta bussen till stan och ha möte med arbetsförmedligen. Sedan ska jag kanske fara och storhandla med svärmor. Hon är ju också hemma hela dagarna då det inte finns så många jobb hon kan fixa i längden pga en skada. Hon får även ont om hon bär tyngre saker så jag ska hjälpa henne bära upp maten i lägenheten + att jag får mycket handlat själv. Vi hjälper varandra helt enkelt.

Om inte det blir så måste jag och A fara ikväll, och en lång tur på IcaMaxi är kanske inte vad man helst gör på en fredagskväll? Vi ska annars fara till K-byn om flis har fått åka hem från sjukhuset än, stackarn.


  

Av Izabella - 14 januari 2010 21:34


Har kommit hem från kallkällan för ett tag sedan. Där bjöds det på äppelpaj också fick vi äntligen med oss tvätten därifrån. Nu sitter jag med mitt favoritte Mareld med honyng i och kollar bloggar.


Det är ett te från teshoppen uppe i strand (bredvid Waldorf) som nu har stängt, så jag får snåla med det. Har fortfarande ont i magen och konstant illamående. För ett tag sedan höll jag på att gråta igen för ingenting - The ugly truth med att vara kvinna antar jag.


Dem säger att det är bra att röra på sig då man har mensverk osv, det har jag märkt kan fungera, men jag tycker inte alls om det utan vill helst bara krypa under täcket och försvinna (när jag har känsliga stunder). Ni känner säkert igen er...


Jag gillar att ha badkar


Det var i alla fall otroligt skönt att bada badkar, hade riktigt varmt vatten, skum och tända ljus. Sedan la jag en såndär självvärmade ansiksmask - gud vad bra huden känns efteråt, vill göra detta oftare!

Såna där mini-hemmaspan tycker jag alla ska unna sig då och då när det är vinter, kallt och mörkt. Ännu mer då man känner sig lite hängig och hormonstinn som jag gör. Har man inte badkar kan man alltid bara ta en varm lång dusch, göra hårinpackning, ansiktsmask och fixa naglarna. Bara det att unna sig något extra gör mycket.


Ha en fortsatt bra kväll. Godnatt!


  



Av Izabella - 14 januari 2010 12:27


Idag har jag städat hela morgonen, mellan de sjuttioelva varven till tvättstugan. Nu när bokningssystemet funkar igen, funkar bara en av maskinerna i rummet jag råkar få. Typiskt, även fast jag började tvätta vid 9 när det öppnade så hann jag bara med två omgångar, och den ena hann bara vara i torkskåpet en stund så den är blöt fortfarande. Nu är i alla fall lägenheten skinande ren, älskar när det är såhär fräscht!



 

Nu måste jag bara baka en paj och bli osams med grannen så platsar jag bland dem här^^


Mannen skulle tydligen beställa skrovmål idag på jobbet. Det sitter han förmodligen och mumsar på just nu :) Själv kokar jag te med honung och ska äta en macka till det, hade bara (för) lite ravioli till lunch.


Har världens mensvärk och känner mig helt seg i hela kroppen, benen är som spagetti men jag försöker hålla humöret så högt det går i alla fall.

Ska nog ta en spa-eftermiddag för mig själv. Tappa upp ett bad, lägga ansiksmask, hårinpackning och fixa naglarna. Känns som om jag behöver det. Middagen ska jag laga senare också, den består av fisk i ugnen och ris. Bilen skulle tydligen gå till Kallkällan ikväll också för att hämta lite tvätt, får se om jag hänger på...


Ha det!




  

Av Izabella - 13 januari 2010 19:19


Nu har syster vaknat upp ur narkosen och det gick bra. Det var nämligen till och med en brusten blindtarm hon hade så det var tur att dem fick ut den i tid.


  


  

Av Izabella - 13 januari 2010 17:23


Hela dagen på stan har det varit. Kom hem nyss och Gabbi har förnyat sin garderob med en massa fint :) Själv köpte jag bara en ny plånbok och vanliga leggins. Mycket välbehövligt. Nu är jag dock less...

Man kan allt bräcka mig vad gäller klädaffärer också.

Och om jag ska rekommendera er något man inte bör göra i början av en shoppingrunda så är det att äta lunchbuffe. Vi började med att gå till Exotic (Gabbi o Angi som ville, så skyller på dem;) och ni vet säkert hur man känner sig efter det haha. Vi åt ungefär vid 12 och jag känner mig fortfarande lite som en valross!


Förutom det så hoppas jag just nu att det gått bra för syster som är i sunderbyn och opererar bort blindtarmen.


  

Av Izabella - 12 januari 2010 21:58


Vid det här laget är det väll ingen bloggläsare som missat att Kenza och Tyra är i Thailand. Fuskit säger jag bara! tänk att ha en sådan bränna mitt i vintern...



However, Imorgon ska jag dra till stan (igen!) med Angelica och Gabbi för vi ska leka stylingakuten igen så gabbsan får lite fina kläder, hon behöver ingen kenza-bränna för att vara snygg i vinter inte :)


  


Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards