mat mode och livet enligt bella

Alla inlägg under december 2009

ARG

Av Izabella - 28 december 2009 13:33


Pratade just med angelica, och dem tar betalt 300 spänn för det där personlighetstestet som jag gjorde för ett tag sedan, och länkade till i bloggen. Så jävla sjukt!

 

Jag kommer att få en faktura tydligen. Har kollat upp det och det stod med liten text när man började testet under villkor, men ingen läser ju fan sådana texter! man förväntar sig ju inte att dem tar betalt för sådant. Testet var bra, men jag rekommenderar er att inte göra det om ni har något annat ni hellre vill lägga 298 kr på. Fan också.


  

Av Izabella - 27 december 2009 13:04


Det är så sjukt gott. Sitter och stoppar i mig pepparkakor med vitmögelost och päron på, det vill säga: Jag är i sjunde himlen...



Dessa sorter av allt har jag;)


Anton hotar dock att göra slut om jag tar en kaka till, haha men jag säger att "då är det värt det" :D förstår inte hur någon kan tycka illa om detta gudarnas mat.


  

Av Izabella - 27 december 2009 12:37

Sitter och väntar på att en tvättmaskin ska bli klar. När vi kom dit så hade det blivit något fel på bokningarna; Inget pass bokat stod det på displayen, men som tur var lyckades vi boka i alla fall och kan nu tvätta de oändliga påsarna från garderoben...


         Kör på suddigt btw:P



 Jag är nöjd med min juloutfit, den var mysig, fin men ändå inte dyr :)


Klänning Indiska

Strupbyxor Bikbok

Benvärmare Gina tricot

Skor Din sko

Halsband fick jag från mamma som hon hade när hon var ung

Hårband från Kappahl


  

Av Izabella - 26 december 2009 21:16

Nu tog jag bort alla kategorier jag hade skapat, jag skriver ändå inte så många inlägg och dessa är oftast blandade + att jag inte orkar dela in alla gamla inlägg - det får fortsätta vara bara allmänt och bellas mat.


  

Av Izabella - 26 december 2009 20:44

Jag har en last. Eller, jag har flera men cholkad är det största. I alla former - Jag är chokladoman!

Men jag tror att choklad är något som kvinnor behöver, eller på något sätt är det i alla fall kopplat till det kvinnliga könet och det är bevisat att choklad är bra och nyttigt på flera sätt.


Det nyttiga med choklad handlar om kakaobönan. Bortsett från att choklad innehåller fett och socker så är den en bra produkt. Det är därför mörk choklad är extra bra - du får i dig maximalt av de nyttiga delarna! Via den får vi i oss otroliga mängder antioxidanter, speceillt polyfenoler. Dessa är bra för hjärtat bland annat, motverkar det onda kolesterolet och kakaon har dessutom en kärlutvidgande effekt, vilket gör att man inte lika lätt kan få blodpropp. Jag skulle kunna fortsätta skriva om kakaons alla nyttiga delar, men det blir långtråkigt. Det här är ett par av mina favoriter vad gäller mörk choklad:


Den vanliga 70%aren är finfin,             Lemon and ginger är bäst!

 men nu har jag börjat äta ganska mycket 86% med

-ännu bättre!


Sedan käkar jag även gärna Lindt med havssalt eller peppar. Prova, om nu gillar konstiga saker som jag ;)

Blåbär är också en hit, dock är den ganska mycket ljusare.

 

Just nu knaprar jag faktiskt på den lite ovanligare 1848 86%. Nu skulle jag ju bara ta upp "nyttig" choklad, men för att avsluta så är jag glad att dem inte tog bort körsbäret i alladinasken!

 

Kramar till alla choladmonster där ute, jag vet att ni är många...

 

  


Av Izabella - 26 december 2009 20:22

Äntligen hemma. Så känns det, även om det var otroligt härligt med jul hemma i byn så är det här mitt riktiga hem nu. Känns som om jag och anton varit borta från varann länge fast det bara är tre nätter, tänk förr när det brukade vara fyra nätter vecka efter vecka, hur överlevde jag? 


Vi sitter vid varsin dator. Tidigare idag så visade vi våra julklappar för varandra, har faktiskt lite dåligt samvete över att jag fick så mycket. Hur som haver så fixade vi chicken nuggets och pommes till middag (ovanligt NoT?! - gooootttt) och såg Xman 2. Gillar faktiskt den serien ;) Sedan har vi myst på med te och godis (vill inte veta vad sockerhalten står på per dag just nu..).


Det var ganska kul vad jag fick för julklappar. Förutom flera saker till lägenheten så fick jag choklad, te, marmelad, film (vänner - har alla nu!:D och böcker. Bara mys-stuff haha. Och jag som hade tänkt ta tag i träningen på allvar nu. Det tycker inte min familj,de tycker tydligen att jag ska fortsätta leva livets lata dagar här hemma ;)


Nej, på måndag blir det simning. Hoppas jag ;P

Imorgon ska vi i alla fall typ tvätta, handla och städa - söndagsbestyren. Och vara tillsammans, det är det bästa av allt.

 

  

  

Av Izabella - 25 december 2009 14:45

Vilken bra julafton jag hade igår! Vi har gjort allting traditionsenligt med gott sällskap (familjen), god mat i massor (känns som jag inte har ätit så mycket på hela året), glögg, godis, julmusik och en massa julklappar.

 För många/bra kan jag tycka, så snäll har jag väll inte varit?

Jag, flis och tessi har varit tomtar igen haha.


Hur som helst, allt har varit underbart hittils. Saknar älsklingen lite förstås.

 

          


gott nytt år allihopen/tessa (hon sitter bredvid och skriver med en penna på tangentarna)

 

Nu ska jag snart spela lite Wii med dem andra, far köpte en balance-board som en julklapp till alla. Hur nu det ska gå, är mätt av all julmat som jag ätit till lunch haha.

 

För mig varar julen till annandagen så nu ska jag bara vara med familjen och mysa...Ha det!

 

  

Av Izabella - 23 december 2009 18:18

     

Det går inte på något sätt att visa hur fint och juligt det är här just nu,

ser ut som man kommit till ett tomteland. Detta är i köket^^


     God Jul        

Önskar jag er alla!


Nu har jag kommit hem till familjen i Kyrkbyn och vi ska äta sushi, rimma på julkalppar och planera för morgondagen. Då ska jag inte gå in på datorn en enda gång.  


Hoppas ni får det underbart...


  



Presentation


Välkommen! Izabella heter jag och bor uppe i det isande vackra norrland med min sambo och katt. Bland klädaffärer och matlagning drömmer jag om framtiden, samtidigt som jag försöker att njuta av livet som det är just nu!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kläder och annat kul

RSS

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards